رسیدن سرعت طوفان گرد و خاک در زابل به 95 کیلومتر بر ساعت

12:08 - 19 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۸۱۰
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر در زابل سرعت طوفان و گرد و خاک در زابل 95 کیلومتر بر ساعت است که دید افقی را تا 100 متر کاهش داده است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس؛ رضا آزادمنش امروز در گفت‌وگویی خبری در زاهدان اظهار داشت: از روز گذشته در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک شروع شده که تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از روز گذشته در زابل سرعت باد و گرد و خاک به 115 کیلومتر ساعت رسید، دید افقی را 50 متر کاهش و میزان غلظت ذرات غبار 3 هزار و 924 میکرو گرم بر متر مکعب رسید که این رقم 25 برابر حد مجاز و هشت برابر حد بحرانی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زابل سرعت طوفان و گرد و خاک در زابل 95 کیلومتر بر ساعت بوده که دید افقی را تا 100 متر کاهش داده است، از اواخر وقت امروز انتظار داریم سرعت باد کاسته شود.

آزادمنش گفت: اما با حرکت طوفان گرمسیری به سمت سواحل استان از امشب ابتدا در نواحی شرقی و سپس در طول ساحل استان دریا عمان مواج و متلاطم و توفانی بوده، همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: توصیه می‎کنیم صیادان جدا از رفتن به دریا تا پایان هفته خودداری کرده و در مدت باقی مانده به مناطق امن بازگردند.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با 21 درجه خنک‎ترین و دلگان با 45 درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان بوده است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *