سند تحول از تغییر برنامه‌ها با تغییر وزیر جلوگیری می‌کند

15:11 - 07 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۷۳۲۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مجید رعنایی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سال ۹۸ اظهار کرد: سند تحول بنیادین مجموعه سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است و راه حل‌هایی برای مسائل موجود آموزش و پرورش و آینده است. سند تحول از این نظر که سند راهبردی و کلان کشور است راهبردی است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مجید رعنایی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سال ۹۸ اظهار کرد: سند تحول بنیادین مجموعه سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است و راه حل‌هایی برای مسائل موجود آموزش و پرورش و آینده است. سند تحول از این نظر که سند راهبردی و کلان کشور است راهبردی است.

وی در ادامه بیان کرد: با سند تحول انسجام در سایت گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و سلیقه‌ها در آموزش و پرورش منتفی شده و با تغییر وزیر همه چیز تغییر نخواهد کرد.

رعنایی در ادامه بیان کرد: نقشه راه سند تحول چهار لایه دارید که از لایه برنامه ریزی گذر کرده ایم.

وی افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد برنامه‌های زیر نظام‌ها راهکاری است.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: سند تحول با تاخیر اجرا می‌شود، چون از رویکرد دوم استفاده می‌کند و سطوح معاونین هنوز بر اجرای سند قانع نشده اند. سند تحول در اجرا با چالش مواجه است. نظارت راهبردی نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی است و چرخ‌های کلان سند را رصد کند و اگر آموزش و پرورش به نهاد فرهنگی و تربیتی میل پیدا می‌کند یا خیر؟ آیا هدف‌های کلان در حال تحقق هستند.

وی در ادامه گفت: تضعیف تحریف و تحمیل سه چالش عمده سند تحول است. معلم تمام وقت یعنی معلمی که قبلا ۲۴ ساعت تدریس می‌کرده به سمت طراحی آموزشی در مدرسه سوق پیدا کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *