دستور کار سفرهای پارلمانی باید از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعیین شود

15:33 - 18 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۶۷۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان:عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توسعه روابط دوستانه ایران با سایر کشورها را دلیل دیدارهای اخیر پارلمان ایران با هیات پارلمانی فرانسه و کره جنوبی دانست و بر ضرورت تغییر سازوکار مجلس به منظور تعیین دستورکار این سفرها از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد.

منصور حقیقت‌پور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی میزان در مورد دلیل سفرهای اخیر هیات‌های پارلمانی اروپا و سفر هیات پارلمانی ایران به کره جنوبی، اظهارکرد: این رفت و آمدها با هدف برقراری بستری برای دوستی بین کشورها صورت می‌گیرد و هیچ رابطه‌ای با سیاست خارجی ندارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای سفر هیات‌های پارلمانی از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در آیین نامه داخلی مجلس تعریف نشده است، تصریح کرد: برنام‌ ریزی در خصوص این سفرها در تشریفات مجلس صورت می‌گیرد، البته بهتر و معقول است  که سازوکار در این مورد تغییر کند و دستورکار این سفرها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعیین شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس یادآورشد: سفر هیات پارلمانی ایران به کره جنوبی به دعوت رسمی لی سانگ مین رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران به سئول سفر کرده‌اند و هیات پارلمانی فرانسه نیز با هدف توسعه روابط دوستانه با ایران وارد کشور شدند و در هیچ کدام از این سفرها اهداف سیاسی دنبال نمی‌شود.

گفتنی است اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی بنا به دعوت رسمی لی سانگ مین رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران صبح امروز (دوشنبه 18 خرداد) تهران را به مقصد سئول ترک کرد.

همچنین، هیات پارلمانی فرانسه به ریاست «دانیال رنیه» نایب رییس کمیسیون امور خارجی و دفاع مجلس سنای این کشور، بامداد امروز برای دیدار با برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *