گزارشی از قیمت دلار و سکه در هفته گذشته

14:27 - 03 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۱۹۲
پس از ۳ افزایش متوالی، روز چهارشنبه، اولین کاهش قیمتی دلار رقم خورد. در دومین روز مرداد، قیمت دلار در بازار آزاد نتوانست از سطح ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی عبور کند و با قدرت‌نمایی فروشندگان تا محدوده ۱۲ هزار و ۲۸۰ تومان عقب نشست.

گزارشی از قیمت دلار و سکه در هفته گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، اینکه دلار در آستانه یک سطح مقاومتی با افزایش فروش‌ها مواجه شد و مسیر قیمتی خود را تغییر داد، چنین تصوری را به ذهن شماری از معامله‌گران متبادر می‌کرد که سقف کوتاه‌مدت قیمت این ارز پیدا شده است. البته عده‌ای نیز باور داشتند، قیمت تنها یک اصلاح موقت را تجربه کرده است.
سقف دلار شناسایی شد؟

روز چهارشنبه، روز فروشنده‌های بازار بود؛ قدرت‌نمایی این دسته مسیر قیمتی دلار و سکه را پس از ۳ افزایش متوالی تغییر داد و زمینه‌ساز ثبت اولین افت قیمتی بعد از روز اول هفته شد. در پنجمین روز هفته، شاخص بازار ارز ۲۷۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۲ هزار و ۲۸۰ تومان رسید. عدم توان دلار برای عبور از محدوده ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی و افزایش فروش‌ها در نزدیکی این نقطه که منجر به پایان روند افزایشی دلار در هفته جاری شد، چنین تصوری را در میان برخی معامله‌گران ایجاد کرد که بازار سقف کوتاه‌مدت خود را پیدا کرده است. از نگاه این دسته، بازار از این پس می‌تواند در دامنه ۱۱ هزار و ۸۰۰ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی نوسان کند و مدتی در این دامنه زندانی باقی بماند. در صورتی که دلار از این دامنه خارج شود، از نظر این دسته از معامله‌گران، کف بعدی آن می‌تواند مرز ۱۱ هزار تومانی باشد و نقطه مقاومت بعدی آن نیز می‌تواند در محدوده ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گیرد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت، عده‌ای از معامله‌گران با توجه به تغییر مسیر بازار در روز چهارشنبه استدلال می‌کنند که بازار سقف خود را پیدا کرده است؛ از نگاه آن‌ها این ارز کف خود را نیز در هفته گذشته در حوالی دو محدوده ۱۱ هزار و ۸۰۰ و ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان یافت. در این شرایط برای آینده بازار در کوتاه‌مدت نوسان بین این محدوده‌ها را پیش‌بینی می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *