اعلام نحوه رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال 94/ برگزاری کنکور در 17 کشور خارجی به صورت همزمان

10:50 - 18 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۵۵۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه پیرینت کارت و رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال 94 توضیحاتی را ارائه داد و گفت این آزمون همچنین در 17 کشور برگزار می‌شود تا ایرانی‌های مقیم در سایر آنها که در مدارس ایرانی درس خوانده‌اند نیز بتوانند به صورت همزمان در این آزمون شرکت کنند.

اعلام نحوه رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال 94/ برگزاری کنکور در 17 کشور خارجی به صورت همزمانحسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان اینکه بر اساس برنامه زمانی اعلام شده کارت شرکت در آزمون سراسری سال 94 تمامی داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج گانه به همراه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور از ساعت 14 دیروز یکشنبه 17 خرداد روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند حداکثر تا روز چهارشنبه، 20خرداد برای مشاهده و دریافت پیرینت آن به سایت سازمان مراجعه و آن را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ، نحوه دریافت کارت و رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال 94 از روز یکشنبه هفته گذشته 10 خرداد 94 روی سایت سازمان قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 11 خردادماه 94 نیز منتشر شده است. البته این اطلاعا امروز نیز در نشریه پیک سنجش منتشر می‌شود.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این مطلب که تا ساعت هشت صبح امروز، دوشنبه 18 خرداد 94 از تعداد هشتصد و 77 هزارو 835 داوطلب ثبت نام کننده تعداد 400 هزار داوطلب یعنی حدود 45.76درصد آنان برای دریافت پیرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای مذکور به سایت سنجش مراجعه و نسبت به پیرینت آن‌ها اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است، داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی یا سه گروه آزمایشی برابر ضوابط اعلام شده در دفترچه راهنما ثبت نام کردند، ضرورت دارد علاوه بر دریافت پیرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی خود بر حسب مورد برای دریافت کارت شرکت ر آزمون گروه آزمایشی یا گروه آزمایشی دوم و سوم خود اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: هر یک از داوطلبان پس از دریافت پیرینت کارت شرکت در آزمون خود چنانچه در اطلاعات مندرج در بندهای 2، 6، 8، 9 و 10جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار بودن کارت شرکت در آزمون مغایرت مشاهده کردند، ضرورت دارد از فردا، 19 خرداد 94 تا روز چهارشنبه 20 خرداد 94 و در هر یک از روزهای مذکور در ساعت 8 صبح تا 12و از ساعت 14 تا 18 با به همراه داشتن اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس دار به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل قبل از برگزاری آزمون برطرف شود.

وی درباره اشکالات احتمالی کارت شرکت در آزمون نیز گفت: چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از قبیل فاقد مهر یا عکس بودن، واضح نبودن عکس و نوشته‌های آن باشد، ضروری است که چنین داوطلبی باید با به همراه داشتن دو قطعه عکس3 در4، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار شخصا به نماینده سازمان مراجعه و موضوع را پیگیری تا مشکل برطرف شود.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه بیان کرد: همچنین چنانچه شماره داوطلبی فردی در کارت شرکت در آزمون داوطلب که به حروف و عدد نوشته شده، ناخوانا باشد، داوطلب باید به نماینده سازمان مراجعه کند تا مشکل برطرف شود. در خصوص سایر موارد داوطلب باید بر اساس مفاد و دستور عمل مندرج اطلاعیه منتشره اقدام کند.

توکلی از صادر شدن کارت ورود به جلسه تعداد یک میلیون 29 هزار و 267 نفر خبر داد و عنوان کرد: برای این تعداد در 365 شهرستان و بخش کشور همچنین17 کشور خارجی که در واقع در 463 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد. براین اساس ایرانی‌های مقیم در سایر کشورها که در مدارس ایرانی درس خوانده‌اند نیز می‌توانند به صورت همزمان در این آزمون شرکت کنند.

وی در خاتمه در باره زمان برگزاری آزمون سراسر سال 94 گفت: داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه 21 خردا همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه و داوطلبان ازمایشی زبان‌های خارجی هم 22 خرداد در آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مذکور شرکت می‌کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *