متوسط درآمد زنان در جهان كمتر از مردان است

16:31 - 17 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۴۹۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: بر اساس آمارهای جهانی ، متوسط درآمد زنان در مقایسه با مردان کمتر است.
به گزارش گروه اجتماعی ، شهیندخت مولاوردی در چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی اشتغال اظهار داشت: نهاد زنان ملل متحد پیشنهاد کرده است خط مشی های اقتصادی برای دسترسی برابر در جهان ترسیم شود و باورهای کلیشه ای در مورد زنان و مردان تغییر کند.

وی گفت: غفلت های قانونی، نبود تعریف دقیق از سهم زنان در فعالیت های اقتصادی، مطابق نبودن سیاست های اشتغال با شرایط مختلف محلی و نبود تناسب رویکردهای اشتغال زنان در مشاغل خانگی از موانع حضور موثر زنان در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

مولاوردی اضافه کرد: عزم و اراده ملی برای استفاده از ظرفیت های بومی، همکاری دستگاه‌ها، برنامه ریزی دقیق، ارائه یک مدل هوشمندانه برای ایجاد توازن جنسیتی و بهره مندی از توان نیمی از سرمایه انسانی کشور در توسعه اقتصادی ضروری است.

معاون رئیس جمهور توسعه عدالت آموزشی در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای زنان را ضروری برشمرد و گفت: تدوین سند راهبردی ملی توانمندسازی زنان با استفاده از آموزش های مهارتی همچنین تقویت و توسعه مهارت های مورد نیاز بازار کار به ویژه در شرکت های دانش بنیان و گسترش آموزش های مهارتی زنان با محوریت فعالان اقتصادی به منظور اشتغال پایدار از جمله راهکارهای این امر است.

وی اضافه کرد: بکارگیری ظرفیت ها و توانمندی زنان و دختران خانه دار در توسعه خانواده و اجتماع از طریق آموزش های مهارتی همچنین توانمندسازی مهارتی زنان آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی با رویکرد اشتغال پایدار و در نهایت شناسایی و معرفی الگوی موفق مهارت آموزی و کارآفرینی در حوزه زنان و خانواده از دیگر راهکارهای توسعه عدالت آموزشی برای مشارکت زنان در توسعه اقتصادی است.


 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *