کشف ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک کامیون در جیرفت

9:16 - 24 تير 1398
کد خبر: ۵۳۳۰۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سلامی از توقیف یک دستگاه کامیون با ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خبر داد و گفت: برای مهار و کنترل قاچاق سوخت نیازمند اتخاذ تدابیر هدفمند و هوشمندانه‌تری از سوی مسئولان هستیم.
سلامی کشف ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک کامیون در جیرفتدادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار داشت: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی نهادهای امنیتی در جیرفت و با دستور دادستانی، یک دستگاه کامیون توقیف و  ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق گازوئیل کشف و راننده خودرو نیز تحت پیگرد قضائی قرار گرفته است.

این مقام قضائی عنوان کرد: قاچاق سوخت نقش بسزایی در تخریب منافع ملی دارد و می‌تواند آثار نامطلوبی به دنبال داشته باشد که از شاخص‌ترین آن ها، لطمه به اقتصاد کشور و در نتیجه تضعیف اقتدار ملی است.

دادستان جیرفت گفت: معضل بیکاری و عدم وجود زمینه‌های اشتغال یکی از دلایلی است که افراد به قاچاق سوخت اقدام می‌کنند، لذا می‌طلبد مسئولان برای مهار و کنترل قاچاق سوخت تدابیر هدفمند و هوشمندانه‌تری را اتخاذ نمایند.

سلامی یاد آور شد: کرمان به لحاظ جغرافیایی، ظرفیت بالایی در زمینه بازرگانی و ترانزیت کالا دارد، اما متاسفانه در کنار این مزایا همواره مورد توجه افراد سودجو و فرصت طلبان بوده است که با عبور سوخت قاچاق، موادمخدر و کالا‌های قاچاق از طریق کرمان به آن سوی مرز‌ها سود‌های هنگفتی را از آن خود کنند.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در جنوب و شرق استان کرمان وجود دارد قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه است.

سلامی عنوان کرد: سوخت سرمایه‌ای ملی است که سود ناشی از آن باید صرف همه‌ی افراد جامعه شود و در جهت منافع ملی به کار گرفته شود نه اینکه عده‌ای برای دستیابی به سودی اندک این سرمایه گرانبها را به بهایی ناچیز از کشور خارج کرده و ضربه‌ای شدید به اقتصاد کشور وارد کنند.
 
بیشتر بخوانید: 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *