۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد

12:44 - 22 تير 1398
کد خبر: ۵۳۲۷۸۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
فرهادی گفت: در تهران بالغ بر ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و رسیدگی به این حوزه نیازمند این است که شهرداری تهران مانند دولت، بافت فرسوده را در اولویت نخست خود قرار دهد.

به گزارش گروه جامعه ، جلسه ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده استان، به ریاست  تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران و با حضور فرهادی معاون استاندار و فرماندار شهرستان تهران، نژادبهرام، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.

عیسی فرهادی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تهران ضمن اشاره به اهمیت بازسازی‌ بافت‌های فرسوده در پایتخت، اظهار داشت: ما در تهران بالغ بر ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم و رسیدگی به این حوزه می‌طلبد که شهرداری تهران مانند دولت، بافت فرسوده را در اولویت نخست خود قرار دهد.

وی افزود: کار در حوزه بافت فرسوده، به همکاری و همراهی مردم، نیاز دارد. علاوه بر این عموم دستگاه‌های خدمات‌رسان، نظیر آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های این‌چنینی نیز باید خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار قرار دهند که البته این موضوع کمتر اتفاق می‌افتد.

معاون استاندار تهران، خاطرنشان کرد: مسئول بافت فرسوده در پایتخت، شهرداری تهران است و در سایر شهرستان‌های استان نیز، فرمانداران مسئولیت ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده را بر عهده دارند.

فرهادی، عنوان داشت: بر اساس قانون، باید هرساله به میزان ۱۰درصد از بافت‌های فرسوده را احیا کنیم و قاعدتا باید، طی ۱۰سال آینده تمام این بافت‌ها مورد رسیدگی و احیا قرار بگیرد. البته با روند کنونی، کار سختی در پیش خواهد بود و این اقدامات، باید با هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها و شهروندان فهیم تهرانی صورت بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *