11 قاضی باتجربه حکم به قصاص قاتل شهید خلیلی داده‌اند/ رسانه‌های معاند ابعاد فنی و حقوقی پرونده را درنظر نمی‌گیرند

12:41 - 12 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۸۵۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: وکیل خانواده شهید خلیلی با اشاره به انتقاد خانواده این شهید از عملکرد رسانه‌های خارجی مبنی بر ناعادلانه بودن حکم قاتل فرزندشان گفت: در این پرونده، 11 قاضی باتجربه، حکم به قصاص داده‌اند و خانواده شهید با جدیت پیگیر اجرای حکم هستند.
آقای کشتدار/////انتقاد خانواده شهید خلیلی از عملکرد رسانه‌های خارجی/ با جدیت پیگیر اجرای حکم هستیمبه گزارش ، حامد صفری ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی گفت: جای تاسف دارد که رسانه‌های معاند و ضد انقلاب بدون توجه به ابعاد فنی و حقوقی موضوع، به دفاع از قاتل شهید خلیلی می‌پردازند و در این زمینه ایجاد شبهه می‌کنند.

صفری ریزی تصریح کرد: پیش از شهادت شهید خلیلی از مبلغ 70 میلیون تومانی که قرار بود برای دیه جرح پرداخت شود، 35 میلیون پرداخت شد که این مبلغ نیز پس از شهادت ایشان به حساب دادگستری واریز شد.

وی گفت: شهید خلیلی در زمان وقوع جرم رضایت به جرح داد؛ اما کسانی که حداقل اطلاعاتی در زمینه حقوق جزا داشته باشند، می‌دانند که چنانچه جرح منجر به قتل شود، ایجاد حق قصاص بدیهی است.

وکیل خانواده شهید خلیلی با اشاره به اینکه در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل بر ناعادلانه بودن روند محاکمه و حکم قاتل اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در روند رسیدگی به این پرونده دو وکیل تسخیری و تعیینی در اختیار قاتل بوده و این در حالی است که حداقل هشت قاضی در این پرونده نظر ماهوی داده‌اند و در مجموع نظرات 11 قاضی بانجربه منتج به حکم قصاص شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *