تشکر صابری از قوه قضائیه برای مبارزه قاطع با زمین‌خواری/ هشدار قناعتی به افزایش ساخت و ساز در دره فرحزاد

12:22 - 12 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۸۵۲
خبرگزاری میزان: در جلسه علنی شورای شهر یک عضو کمیسیون حقوقی و نظارت از قوه قضائیه برای مبارزه قاطع با زمین خواری تقدیر و تشکر کرد و یک عضو هیئت رئیسه هم نسبت به افزایش ساخت و ساز در دره فرحزاد هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، علی صابری در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تشکر از دستگاه قضائی برای مقابله با زمین خواری از مدیریت شهری درخواست کرد: در صورتی که می‌تواند به پیشبرد برنامه‌ها کمک کند، این همکاری را انجام دهد.

لزوم برخورد با دانه درشت‌ها در مقابله با زمین‌خواری

وی با بیان این که زمین خواری تنها منحصر به ریزخواران نیست، تاکید کرد: دانه درشت‌های بسیاری در زمین خواری‌ها دست دارند که با آن‌ها نیز باید برخورد شود.

برنامه جامع حمایت از معلولان با تغییر دولت‌ها فراموش نشود

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر با اشاره به تصویب برنامه جامع حمایت از معلولان در هیئت دولت، عنوان کرد: این برنامه در دو بخش تصویب شد که یک بخش را دولت خود تصویب می‌کند و بخش دیگر نیز بر عهده مجلس است.

این عضو شورای شهر با ابراز نگرانی از این که آن قسمت از برنامه جامع حمایت از معلولان که بر عهده دولت است با تغییر دولت‌ها به دست فراموشی سپرده شود، عنوان کرد: همچنین نگرانیم مجلس شورای اسلامی در سال پایانی خود فرصت رسیدگی به این موضوع را نداشته باشد.

وی در خاتمه تاکید کرد: لذا به این نکات توجه شود، زیرا معلولان سال‌های زیادی در انتظار چنین برنامه‌ای بوده‌اند و ما سه سال در حال پیگیری آن بودیم.

در ادامه ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ساخت و ساز در دره فرحزاد گفت: شهرداری تهران تصمیم به توسعه فضای سبز در این محدوده گرفت به گونه‌ای که حتی تملک برخی از املاک را نیز در دستور کار خود قرار داد و با برخی مالکان توافق کرد.

هشدار نسبت به طمع مالکان در دره فرحزاد

وی با انتقاد از این که برخی مالکان شروع به ساخت و ساز در این محدوده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: قطعا این موضوع بر قیمت نهایی زمین اثرگذار است و این افراد قطعا برای افزایش قیمت نهایی در توافق با شهرداری این چنین عمل کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر در پایان از مدیریت شهری درخواست کرد با ساخت و ساز در دره فرحزاد مقابله کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *