هدفمندی یارانه هدرمندسازی ثروت است/ بخشی از بدهی های دولت تهاتر می شود

19:12 - 11 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۷۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر طرح هدفمندی یارانه و هزاران میلیارد تومان یارانه نقدی به هدرمندسازی اعتبارات و منابع تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، علی طیب نیا بعدازظهر امروز دوشنبه در دومین روز همایش سیاست های پولی وارزی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: به نظرم منصفانه نیست در کشوری که با مشکلات بسیار زیادی روبرو است 42 هزار میلیارد تومان از منابع کشور را صرف یارانه نقدی می کنیم که به صورت کاملا غیرهدفمند توزیع می شود.

طیب نیا تصریح کرد: در سفری که به کرمانشاه داشتم یک شهروندی گفت که هدفمندی یارانه هدرمند سازی اعتبارات است، این واژه بسیار زیبا و صحیح است، اکنون اعتبارات و منابع به هدر می رود.

وی ادامه داد: دولت در قانون هدفمندی مکلف به حذف برخی از یارانه بگیران شده است بنابراین طبق این قانون افراد پردرآمد جامعه باید حذف شوند و این اقدام با کمبود اطلاعات بسیار کند پیش می رود.

وزیر اقتصاد افزود: برداشت بنده این است که در ناحیه تنگای اعتباری و تاثیر آن بر نرخ رشد اقتصادی و تورم باید پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی و اولویت بندی بدهی ها مورد توجه قرار گیرد.

طیب نیا تصریح کرد: البته راهکارهای دیگری هم وجود دارد که می توان در دوره کوتاه مدت بخشی از آن را انجام داد.

وی همچنین در مورد بدهی های دولت نیز گفت: بخشی از بدهی های دولت تهاتر خواهد شد که در سال گذشته مجوز تهاتر 5 هزار میلیارد تومانی صادر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *