کاهش 15 درصدی داوطلبان آزمون سراسری 94/ تمدید مهلت تکمیل فرم صلاحیت ظرفیت دکتری نیمه متمرکز تا عصر امروز

11:17 - 11 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۶۵۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام خبر تمدید مهلت تکمیل فرم بررسی صلاحیت های عمومی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 94 تا عصر امروز از کاهش 14.89 درصدی امار داوطلبان آزمون سراسری 94 خبر داد.

کاهش 14.89 درصدی داوطلبان آزمون سراسری 1394/ تمدید مهلت تکمیل فرم صلاحیت چند برابر ظرفیت دکتری نیمه متمرکز تا عصر امروزحسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اعلام این خبر که مهلت تکمیل فرم بررسی صلاحیت های عمومی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 94 که به منظور شرکت در مصاحبه تخصصی و سایر مراحل گزینش به دانشگاه ها و سایر مراکز آموزش عالی ذی ربط معرفی شده اند، ساعت 24 امروز؛ دو شنبه( 11 خرداد ) به پایان می‌رسد، اظهار کرد: آن دسته از پذیرفته شدگانی که تاکنون نسبت به تکمیل فرم مذکور اقدام نکرده‌اند، ضرورت دارد تا ساعت 24 امروز به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم صلاحیت های عمومی مربوط اقدام کنند.

اعلام زمان آزمون تشریحی و پروژه عملی کارشناسی ارشد ناپیوسته

وی با اشاره به زمان برگزاری تشریحی یا پروژه عملی در کد رشته‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت و برنامه زمانی شرکت در مصاحبه مصاحبه کد رشته محل ها بورسیه دارای شرایط خاص، دوره های مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، مچنین زمان برگزاری آزمون تشریحی یا پروژه عملی در کد رشته‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 فردا ؛سه شنبه 12 خرداد 94از طریق سایت سنجش آموزش کشورمنتشر می‌شود.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه به شرایط و زمان برگزاری آزمون سراسری سال جاری اشاره کرد و گفت: آزمون سراسری سال 94 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، نوبت دوم(شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، همچنین کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، موسسات غیر انتفاعی وغیردولتی و دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که با توجه به ضوابط در این آزمون تعداد 877 هزار835 نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند، گفت: آمار ثبت نام داوطلبان به تفکیک گروه های آزمایشی پنجگانه به شرح زیر است:

181 هزار و 299 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

497 هزار845 نفر در گروه آزمایشی گروه تجربی

181 هزار و 719 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی

10 هزار و 700 نفر در گروه آزمایشی هنر

6 هزار و 272 داوطلب در گروه زبان های خارجی

توکلی با اشاره به اینکه گروه تجربی دارنده بیبشترین تعداد داوطلبان است، به تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون سراسری سال گذشته اشاره کرد و افزود: در آزمون سراسری سال 93 تعداد یک میلیون و 31 هزار و 181 نفر ثبت نام کرده‌اند، لذا آمار تعداد ثبت نام کنندگان در سال 94ذنسبت به سال گذشته 153 هزار و 546 نفر یا به عبارتی 14.89درصد کمتر شده است.

این مقام مسئول به آمار داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گروه‌های هنر و زبان علاوه بر گروه اصلی خود اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس ضوابط تعداد 45 هزار 550 داوطلب از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی علاقه مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر علاوه بر گروه آزمایشی خود و تعداد105 هزار و 882 داوطلب از گروه های آزمایشی گروه های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر علاقه مندی خود را برای شرکت در گروه زبان های خارجی اعلام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: با توجه به این که برای شرکت در آزمون هر گروه آزمایشی ضرورت دارد کارت ورود به آزمون گروه آزمایشی مربوطه را داشته باشد، لذا داوطلبانی که بر حسب مورد متقاضی شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی شده اند به ترتیب دو یا سه کارت شرکت در آزمون دریافت خواهند کرد.

توکلی درباره زمان انتشار کارت داوطلبان نیز گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری سال 94 تمام داوطلبان گروه‌های آزمایشی از روز یکشنبه 17 خرداد 94 تا چهارشنبه 20 خرداد 94 روی سایت سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول افزود: بدیهی است داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود در گروه آزمایشی دیگری داوطلب شده‌اند هم باید علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی دوم و سوم خود نیز اقدام کنند.

وی آمارعلاقه‌مندان به گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه را بدین صورت اعلام کرد: با توجه به آمار علاقه‌مندان در گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر آمارعلاقه‌مندان برابر با یکصد و 51 هزار432 داوطلب است.همچنین تعداد 877 هزار و 835 داوطلب واقعی برای برگزاری آزمون تعداد یک میلیون و 29 هزار و 267 کارت شرکت در آزمون صادر شده است و آزمون نیز با این تعداد برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: همچنین آمار صدور کارت و برگزاری آزمون نیز به شرح زیر است:

181 هزار و 299 کارت در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی497

هزار845 کارت در گروه آزمایشی گروه تجربی

181 هزار و 719 کارت در گروه آزمایشی علوم انسانی

56 هزار و 250 کارت (داوطلبان اصلی و علاقه مندان)در گروه آزمایشی هنر

112 هزار کارت (داوطلبان اصلی و علاقه مندان) در گروه زبان های خارجی

برگزاری آزمون در روزهای 21 و 22 خرداد

وی تاکید کرد: این آمار شامل تعداد داوطلبان اصلی و علاقه مندان شرکت کننده در آزمون نیز می‌شود.

توکلی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان که از اواخر خرداد است، گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال 94 در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 خرداد در 365 شهرستان، 463 حوزه امتحانی و 17 کشور خارجی برگزار می شود.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی اظهار کرد: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبان ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 94 که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده‌اند مهلت ثبت نام برای این آزمون تا ساعت 24 روز چهارشنبه 17 خرداد 94 تمدید شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون را تا ساعت 8 صبح امروز؛ دو شنبه 11 خرداد یکصد و 10 هزار و 606 داوطلب اعلام کرد.

وی اظهار کرد: این افراد در مهلت تمدید شده باید به سایت سنجش آموزش کشور مراجعه و دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته را از سایت مذکور دریافت کنند. همچنین آنها باید با مطالعه دقیق دفترچه و  اطلاعیه‌های منتشره سازمان به ویژه اطلاعیه سازمان درباره کد رشته محل های جدید و اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام که از دیروز بعدازظهر روی سایت سازمان قرار گرفته است و در نشریه پیک سنجش امروز  11 خرداد 1394 نیز منتشر شده است، در صورت واجد شرایط بودن حداکثر تا ساعت 24 روز چهارشنبه 13 خرداد ماه 94نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

وی خطاب به داوطلبانی که پیش از این ثبت نام و انتخاب رشته کرده‌اند، نیز گفت: این افراد می توانند در صورت تمایل با توجه به مندرجات اطلاعیه سازمان درباره کد رشته محل های جدید و اصلاحات دفترچه راهنما و انتخاب رشته نسبت به ویرایش کد رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند.

توکلی با بیان این که متناسب با برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون 25 کد رشته امتحانی از 71 کد رشته امتحانی که پذیرش در آنها از طریق آزمون انجام می گیرد، جمعه؛ 16 مرداد 94 برگزار می گردد، افزود: بدیهی است که پذیرش در 46 کد رشته امتحانی دیگر بر اساس سوابق تحصیلی یا به عبارت دیگر بدون آزمون انجام می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1394 در مجموع 210 هزار و 823 نفر است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *