آتش‌سوزی در پارک ملی لار به موقع مهار شد+ تصاویر

8:58 - 10 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۴۱۱
سرپرست پارک ملی لار گفت: گردشگرانی که به پارک ملی لار ورود پیدا کرده بودند، بیش از 6 بوته گون را به‌منظور تأمین گرمای خود آتش زدند که با واکنش سریع مسئولان این آتش‌سوزی مهار شد.
به گزارش به نقل از فارس؛ رضا کرمی دیروز در گفت‌وگویی خبری، در شرق استان تهران با اشاره به حریق رخ داده در این پارک ملی اظهار داشت: گردشگرانی که به پارک ملی لار ورود پیدا کرده بودند، بیش از 6 بوته گون را به‌منظور تأمین گرمای خود آتش زدند.

سرپرست پارک ملی لار افزود: پس از اطلاع از حریق به وجود آمده، با کمک همکاران و دیگر گردشگران به سرعت وارد عمل شدیم و با توجه به باد شدیدی که در حال وزیدن بود، نگذاشتیم حریق توسعه پیدا کند و به دیگر مراتع برسد.

وی ادامه داد: گردشگرانی که باعث رخ دادن این حریق شدند، از محل فرار کردند و توانستیم در دقایق نخست این حادثه حریق را مهار کنیم.

کرمی با بیان اینکه ورود افراد به داخل پارک‌های ملی ممنوع است، تصریح کرد: لار تنها پارکی ملی است که به دلیل حضور عشایر از گذشته تاکنون، گردشگر نیز همراه با آن پس از بازگشایی در ابتدای خردادماه وارد این پارک می‌شود.

کرمی با بیان اینکه اکثر گردشگران از صبح زود وارد این پارک شده و بعد از ظهر نیز خارج می‌شوند، اضافه کرد: عشایر از 15 خردادماه تا 15 شهریورماه هر سال در پارک ملی لار مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های پارک ملی لار تصریح کرد: از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک داشتن ماهی قزل‌آلای خال قرمز و گونه‌های جانوری و زیستی از جمله کل، بز، قوچ، میش، کبک و ... است.

سرپرست پارک ملی لار با تأکید بر اینکه این پارک نیاز به حفاظت دارد، بیان کرد: این پارک یک میراث ملی است که باید به دست آیندگان نیز برسد و باید از انقراض گونه‌های خاصی که در آن وجود دارد، جلوگیری شود.

کرمی افزود: یکی دیگر از جاذبه‌های پارک ملی لار، وجود سد لار به حساب می‌آید که تأمین‌کننده آب شرب شهر تهران است و اگر گردشگر وارد آن شده و ساماندهی صورت نگیرد، باعث آلودگی آب شده و به مردم پایتخت آسیب وارد می‌کند.

به گزارش میزان؛ دشت لار در کوهپایه قله دماوند واقع شده است که در تقسیمات کشوری بخش شمالی و شمال‌شرقی آن در استان مازندران و بخش جنوبی و جنوب غربی آن در بخش شهرستان دماوند قرار دارد.

پارک ملی لار که دارای اکوسیستم‌های کوهستانی مرتفع و آبی است، نزدیک دامنه جنوب غربی دماوند و در حوزه استحفاظی سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران قرار گرفته است.

آتش‌سوزی در پارک ملی لار به موقع مهار شد+ تصاویر
آتش‌سوزی در پارک ملی لار به موقع مهار شد+ تصاویر

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *