اروپا به جای مطالبه از ایران به تعهداتش عمل کند

21:22 - 19 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۶۴۰۱
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر گفت: اروپا به جای اینکه از ایران بخواهد به صورت یکجانبه به توافقی چندجانبه پایبند باشد، باید به تعهدات خود از جمله عادی‌سازی روابط اقتصادی عمل کند.

اروپا به جای مطالبه از ایران به تعهداتش عمل کند

به گزارش گروه سیاسی ،محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران  در پیامی در توئیتر خود نوشت:بیانیه امروز اتحادیه اروپا نشان می‌دهد چرا کار برجام به اینجا کشیده است: آمریکا یک سال است که با قلدری اروپا-و بقیه کشور‌های دنیا- را تهدید کرده و اروپا فقط می‌تواند ابراز «تأسف» کند. اتحادیه اروپا به جای اینکه از ایران بخواهد به صورت یکجانبه به توافقی چندجانبه پایبند باشد، باید به تعهدات خود از جمله عادی‌سازی روابط اقتصادی عمل کند.

گفتنی است،اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه «اولتیماتوم» از سوی ایران درباره توافق هسته‌ای را رد کرده است.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ۳ کشور فرانسه، انگلیس و آلمان در این بیانیه مشترک گفته‌اند: ما با نگرانی بسیار بیانیه ارائه شده از سوی ایران درباره تعهداتش در برجام را ملاحظه می‌کنیم، ما قویا از ایران می‌خواهیم که عمل به تعهدات خود در برجام را به طور کامل ادامه دهد و از هرگونه گام تنش‌زا خودداری کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *