رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساماندهی محل خروجی پساب تصفیه خانه یزد در منطقه مسکونی شاهدیه/ برخورد قانونی با هرگونه قصور و تقصیر در روند رفع مشکلات پساب این تصفیه خانه

10:52 - 20 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۶۳۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب یزد طی نامه‌ای به مدیر کل آب و فاضلاب یزد بر ساماندهی محل خروجی پساب تصفیه خانه یزد جنب منطقه مسکونی شاهدیه یزد تاکید کرد.

لزوم جابجایی هدایت پساب تصفیه خانه یزد به محل دورتر از مکان‌های شهریبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب یزد طی نامه‌ای به مدیر کل آب و فاضلاب یزد بر سامان دهی محل خروجی پساب تصفیه خانه یزد جنب منطقه مسکونی شاهدیه یزد تاکید کرد.

وی در خصوص بررسی موضوع دفع فاضلاب در حاشیه شهر و ابراز ناراحتی مردمی در این رابطه، گفته است: نزدیکی نسبی منطقه شاهدیه و وجود حشرات موذی و بوی نامطبوع از جمله مواردی است که مورد اعتراض عمومی است و باید نسبت به رفع این مشکلات اقدامات مناسب صورت گیرد.

شمس تصریح کرده است: آبفا نهایت تلاش خود را جهت سم پاشی و رعایت مسائل بهداشتی به صورت مستمر به انجام می‌رساند، که این موضوع در آخرین بازدید معاون دادستان یزد به همراه مدیران و مسئولین مرتبط با این مسئله اعم از فرماندار یزد، شهردار منطقه و مدیر آبفا، کنترل حشرات موذی از جمله پشه کاملاً مشهود بود که جای تقدیر دارد.

این مقام قضایی، موضوع انتقال پساب را از وظایف شرکت آب منطقه‌ای ذکر کرد و بیان داشته است: بر حسب قرار داد منعقد شده، بخشی از این پساب باید توسط شرکت سرب و روی منتقل شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و بخشی نیز باید توسط موسسه کوثر انتقال می‌یافته که حجم آب منتقل شده با حجم آب رها شده تناسبی ندارد.

وی ابراز داشت: باید مسیری جهت هدایت آب به محل‌های دورتر و عمیق‌تر بیابان ایجاد شود تا حدودی مشکل مرتفع گردد که باید این اقدام ظرف یک ماه آینده انجام گرفته تا مشکل مردم و جنبه‌های اعتراض آنان برطرف گردد.

دادستان یزد، خاطرنشان کرد ه که براساس گزارش بازدید‌های میدانی مقامات قضایی به همراه مسئولین ذیربط، حجم آب جمع شده و رطوبت موجود موجب شکل گیری یک تالاب بزرگ و زیستگاه جانوری کم نظیر شده است که در صورت استفاده صحیح و مدیریت دقیق، ظرفیت بالای زیست محیطی و گردشگری را دارد.

شمس در این نامه تاکید کرده است: به هر ترتیب برخی از مشکلات این پساب، موجب نارضایتی مردمی در منطقه شده است که باید به سرعت و هر نحو اصلاح و مرتفع گردد.

وی افزود: چنانچه در روند رفع مشکلات پساب این تصفیه خانه قصور و تقصیری از هر یک از دستگاه‌های دولتی و یا شرکت‌های خصوصی مشخص گردد؛ بدون تردید دادستانی به عنوان مدعی العموم به مسئله ورود و عواقب قانونی و قضایی موضوع بر عهده مقصرین خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *