لزوم تامین اعتبارات برای ترمیم تجهیزات آسیب دیده مناطق سیل زده/ آب ۴ روستای خوزستان همچنان قطع

14:30 - 16 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۵۵۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به قطعی آب ۴ روستای این استان گفت: قطعی آب شرب یکی از روستا‌ها در شادگان احتمالا تا یک هفته آینده برطرف شود، اما قطعی آب ۳ روستای اندیمشک به دلیل طولانی بودن خطوط تخریب شده احتمالا تا ۱۰ روز زمان بر شود که امیدواریم با تامین اعتبار مشکلات سریعا رفع شود.

عادل حرباوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت آب و فاضلاب مناطق سیل زده روستا‌های خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر یک روستا در شادگان به دلیل قطعی شبکه با مشکل روبرو است و ۳ روستای در اندیمشک به دلیل سیلاب هنوز با قطعی آب شرب مواجه است.

وی افزود: مشکل قطعی آب در روستای بخش شادگان در یک هفته اخیر به دلیل رسیدن سیلاب به این منطقه با قطعی روبرو شده است و درحال حاضر آبرسانی با تانکر و آب بسته بندی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: قطعی آب شرب شادگان احتمالا تا یک هفته آینده برطرف شود، اما قطعی آب ۳ روستای اندیمشک به دلیل طولانی بودن خطوط تخریب شده احتمالا تا ۱۰ روز زمان بر شود که در تلاشیم این مدت زمان کاهش یابد و با تامین اعتبار مشکلات سریعا رفع شود.

حرباوی با اشاره به اینکه روستا‌های استان خوزستان فاقد سیستم فاضلاب هستند عنوان کرد: در زمینه فاضلاب و دفع آن در پی سیلاب اخیر مشکلی در روستا‌ها ایجاد نشده است.

وی با اشاره به آسیب جدی زیرساخت‌های آب و فاضلاب روستا‌های خوزستان اظهار کرد: در کنار آسیب به تاسیسات و زیرساخت هنوز اعتباری برای رفع مشکلات در روستا‌ها تخصیص داده نشده و این امر ترمیم تاسیسات را با مشکل روبرو‌ی کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در خصوص میزان خسارت وارده به روستا‌های سیل زده گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب روستا‌های خوزستان وارد شده و باید اعتبار فوری در این زمینه درنظر گرفته شود تا برای رفع مشکلات سریعا اقدام شود.

حرباوی تاکید کرد: با فروکش کردن آب در روستا‌های خوزستان و بازگشت مردم به منازلشان اولین نیاز آب شرب خواهد بود که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز برای ترمیم تاسیسات آسیب دیده با مشکلی برای تامین آب روبرو نشویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *