ایمنی بالای پایانه‌های نفتی/ استاندارد‌ها در سطح بین‌المللی رعایت می‌شود

10:27 - 16 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۵۲۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران گفت: در بحث ایمنی پایانه‌های نفتی با اقدامات صورت گرفته می توانیم ادعا کنیم یکی از امن‌ترین پایانه‌های نفتی دنیا هستیم.
ایمنی بالای پایانه‌های نفتی/ استاندارد‌ها در بالاترین سطح رعایت می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، پایانه‌های نفتی از جمله مراکز صادرات و ذخیره‌سازی نفت کشور به حساب می‌آید که با ارائه خدمات مختلف در حوزه‌های خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات مواد نفتی و میعانات گازی، خدمات دریایی و خدمات فنی و نگهداری روند ذخیره‌سازی و صادرات نفت کشور را بررسی و بهسازی کند.
 
در میان پایانه‌های نفتی، خارگ به عنوان بزرگترین پایانه نفتی کشور یکی از برترین پایانه جهان به شمار می‌رود که با بیش از چهل مخرن ذخیره نفت خام با گنجایش اسمی ۲۲ میلیون بشکه نفت خام و دو اسکله بزرگ صادراتی اسکله Tو آذرپاد جایگاه ویژه‌ای در بین مشتریان بین‌اللملی نفت ایران دارد.

پایانه نفتی جاسک به عنوان دومین پایانه بزرگ نفتی در کشور و بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور در دریای عمان به شمار می‌رود که در کنار تامین امنیت صادرات نفت، کاهش فاصله نفتکش‌ها با بازار‌های مصرف از جمله مزایای آن به شمار می‌رود.
 
یکی از نکات مهم در خصوص پایانه‌های نفتی رعایت شرایط ایمنی این مناطق است که به عنوان یکی از اصول و مبانی آن مطرح است. 

در همین راستا، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص ایمنی پایانه‌های نفتی گفت: عملیات این شرکت که با مشتریان کشور‌های مختلف سر و کار دارد بسیار کلیدی بوده و شاخص‌های ۲۰ سال گذشته نشان می‌دهد در زمینه ایمنی و امنیت در سطح بالایی قرار داریم.
 
وی افزود: امنیت یک شاخصه کیفی بوده و قابل اندازه گیری نیست، اما شاخص‌ها هم در بحث ایمنی و هم در بحث امنیت معیار‌های علمی برایشان شناسایی شده که با این معیار‌ها می‌توانیم ادعا کنیم یکی از امن‌ترین بنادر دنیا هستیم.
 
مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران تصریح کرد: ضرب شاخص حوادث در تکرار و شدت حوادث به لحاظ علمی معنادار بوده و رقم به دست آمده در همه مجامع قابل دفاع است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *