روایت رهبر معظم انقلاب از نوشته قیام الله امام خمینی (ره)

13:55 - 15 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۵۰۹۳
روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وقایع تاریخی ایران و جهان پیامی به این شرح را منتشر کرد: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۳، قدیمی‌ترین سند تفکر انقلابی امام (ره)، به قلم ایشان نوشته شد. یادداشت «قیام الله» که امام خمینی در این نوشته، با مبنایی عرفانی، آحاد جامعه را به خیزش علیه حاکمان ضداسلامی دعوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، صفحه تاریخ ایران و جهان درس و عبرت؛ روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وقایع تاریخی ایران و جهان پیامی به این شرح را منتشر کرد:
«۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۳، قدیمی‌ترین سند تفکر انقلابی امام (ره)، به قلم ایشان نوشته شد. یادداشت «قیام الله» که امام خمینی در این نوشته، با مبنایی عرفانی، آحاد جامعه را به خیزش علیه حاکمان ضداسلامی دعوت می‌کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره این دست‌نوشته می‌گویند:
این آیه، مد نظر امام فقیدِ عزیزمان در طول زندگیش بود: «قل انّما اعظکم بواحدة ان تقوموا للَّه». سال‌ها پیش، نوشته‌ی ایشان در دفتر یادبود مرحوم وزیری را در یزد زیارت کردم. آن مرحوم، من را به منزلش برد و با تفصیلاتی، این نوشته را که در صندوقچه‌یی گذاشته بود و تقریبا در گوشه‌یی از خانه‌اش مخفی کرده بود، آورد و باز کرد و نوشته امام را که در سال‌های دهه‌ی بیست نوشته بودند «قیامِ‌للَّه»، به من نشان داد.
اصلا محور حرف در نوشته ایشان، قیامِ‌للَّه بود. آن ذهن جوّالِ وسیع و دید حکیمانه‌ی ایشان، این قیامِ‌للَّه را در آن دوران که تازه از اختناق رضاخانی بیرون آمده بودند بر کار‌هایی که به نظر شریفشان می‌شد انجام بدهند و باید افراد انجام می‌دادند و احساس مسؤولیت می‌کردند، منطبق ساخت.»

روایت رهبر انقلاب از نوشته قیام الله امام خمینی (ره)



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *