منتقدین اعتقادی به ترک میز مذاکره ندارند/باید مراقب مکر و خدعه‌های طرف مقابل باشیم

11:26 - 04 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۴۴۵
خبرگزاری میزان: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: با رجوع به پیشینه 13 ساله مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی متوجه می شویم که این مذاکرات صرفا ماهیتی سیاسی دارد.
منتقدین اعتقادی به ترک میز مذاکره ندارند/باید مراقب مکر و خدعه‌های طرف مقابل باشیم
به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در نشستی که با عنوان "مشق غیرت بازرسی و بازجویی هرگز" که صبح امروز در خبرگزاری مهر برگزار شد طی سخنانی با اشاره به پیشینه 13 ساله مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی اظهار کرد: آنچه که امروز به عنوان پروند هسته ای با آن روبرو هستیم یک پیشینه 13 ساله دارد و در این مدت فراز و فرودهای زیادی را سپری کرده است.

وی ادامه داد: اگر امروز می خواهیم در شرایطی که قرار گرفته ایم تصمیم مناسبی را اتخاذ کنیم و متناسب با یک تحلیل مناسب رفتار سنجیده ای را از خود بروز دهیم ناگزیر به بازخوانی اتفاقات 13 سال گذشته هستیم.

فضائلی تصریح کرد: ما نمی توانیم بدون توجه به رفتار دشمن در 13 سال گذشته یک دوره زمانی کوتاه را تعریف کنیم و پیشینه اقدامات خصمانه طرف مقابل را نادیده بگیریم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شباهت اتفاقات اخیر هسته ای با اتفاقات گذشته ای در این پرونده بیان داشت: از تابستان سال 82 تا اوایل سال 84 که حدود 2 سال با 3 کشور اروپایی گفت و گوها مفصلی را پیرامون پرونده هسته ای داشتیم این پرونده در دو بخش فنی – حقوقی و سیاسی قرار گرفت.

فضائلی اظهار داشت: با مراجعه به اتفاقات 13 سال گذشته پیرامون پرونده هسته ای ایران متوجه می شویم که این پرونده یک موضوع حقوقی و فنی نیست بلکه صرفا سیاسی است.

وی ادامه داد: در 13 سال گذشته که مذاکرات هسته ای در جریان بود به موازاتی که ما در بخش های فنی و حقوقی پیشرفت می کردیم به جای حل مسئله، از طرف غربی ها مشکلاتی در روند رسیدگی به پرونده ایجاد می شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دوران مدیریت علی لاریجانی در پرونده هسته ای ایران بیان داشت: در دوران آقای لاریجانی یک مدالیته تعریف شد و طبق آن قرار شد که آژانس بین المللی انرژی هسته ای همه مسائل خود را به ما اعلام کند و ما پیرامون این مسائل رفع ابهامات را انجام دهیم.

وی ادامه داد: 6 مسئله مورد نظر آژانس به ما اعلام شد و ما طی 6 مرحله از آن رفع ابهام کردیم.

فضائلی با تاکید بر اینکه پرونده هسته ای ایران صرفا ماهیت سیاسی دارد بیان داشت: آن چیزی که در ارتباط با مذاکرات مدنظر منتقدین قرار دارد ترک میز مذاکره نیست بلکه ما معتقدیم باید مواظب مکرها و خدعه های طرف مقابل که دشمن ما محسوب می شوند باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند تیم مذاکره کننده هسته ای فرزندان انقلاب هستند و جزو با تجربه ترین دیپلمات ها محسوب می شوند اما ما به همان اندازه که به آنها اعتماد داریم به طرف مقابل بی اعتماد هستیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *