تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر 15، تا پایان خرداد/ شرکت بیش از یک میلیون دانش‌آموز در این رقابت

12:19 - 02 خرداد 1394
کد خبر: ۵۰۹۶۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از شرکت یک میلیون 427 هزارو 514 نفر دانش‌آموز در رقابت پرسش مهر سال تحصیلی 94-93 خبر داد و گفت: از برگزیدگان این رقابت تا پایان ماه جاری تقدیر خواهد شد.

بیش از یک میلیون دانش‌آموز شرکت کننده پرسش مهر 15مهدی علی‌اکبرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره آمار دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه پرسش مهر اظهار کرد: یک میلیون 427 هزارو 514 نفر از دانش‌آموز در پرسش مهر طی سال تحصیلی 94-93 شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در پرسش مهر 15، افراد زیادی در گروه های آموزشی از جمله معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان در این رقابت شرکت داشته اند، ادامه داد: با توجه به استخراج آثاری که به دست ما رسیده است، می توان گفت 16 هزار اثر مربوط به طراحی پوستر، 339 هزار اثر در زمینه نقاشی، 54هزار اثر در حوزه کاریکاتور و بیش از 56 هزار دانش‌آموز نیز عکس بوده است.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش با بیان اینکه همچنین هفت هزارو 115 اثر در بخش فیلم کوتاه دانش‌آموزی، 85 هزار مقاله پژوهشی، 16 هزار و 700 شعر و20 هزار داستان کوتاه به دست ما رسیده است، گفت: علاوه بر همه این موارد یک هزارو 500 اثر در حوزه نمایشنامه و 17 هزار اثر در حوزه وبلاگ نویسی به دست ما رسیده است.

علی‌اکبرزاده در ادامه بیان کرد: این در حالی است که 814هزار دانش‌آموز نیز در سرود همگانی مربوط به آب شرکت کرده اند.

وی با بیان اشاره به اینکه در مجموع یک میلیون 427 هزار و 514 نفر دانش‌آموز در سال تحصیلی 94-93 در پرسش مهر 15 شرکت کردند، تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموزان در 11 رشته از مقطع ابتدایی تا دبیرستان را در بر می گیرند که از سراسر کشورد راین رقابت شرکت کرده اند.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش از برگزاری مراسم اختتامیه پرسش مهر تا پایان خرداد خبر داد و عنوان کرد: تا پایان ماه جاری کنگره ملی پرسش مهر را برگزار خواهد شد.

علی‌اکبرزاده خاطرنشان کرد: تمامی آثارشرکت‌کنندگان دانش‌آموز پرسش مهر 15، توسط 100 نفر داوری می شود. در حال حاضر برگزیده ها از میان ارسال کنندگان این آثار انتخاب شده اند. براین اساس در کنگره ملی پرسش مهر از افراد منتخب تجلیل خواهد شد.

وی در خاتمه از انتخاب 115 نفر دانش‌آموز منتخب در پرسش مهر 15 خبر داد و افزود: از سراسر کشور 115 دانش‌آموز در مرحله نهایی به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شده اند. علاوه براین در این کنگره از 128 فرهنگی و دانشجو معلم که در پرسش مهر امسال به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شده اند نیز، تجلیل خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *