آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/آب ۷۲۲ روستای لرستان وصل شد/قطعی آب در ۱۶۰ روستای استان خوزستان

9:14 - 18 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۷۴۹۳
با توجه به بارش‌های اخیر، چند استان کشور درگیر سیل شدند و امدادرسانی در استان‌های حادثه دیده همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه در حوادث اخیر جمعا در ۱۳ استان کشور، ۷۰ نفر بر اثر سیل و حوادث مرتبط با آن، جان خود را از دست دادند.خانه‌های زیادی در شهر‌های لرستان و خوزستان و گلستان تخریب و محور‌های مواصلاتی زیادی نیز مسدود شدند. در این میان ارتش، نیروی انتظامی وسپاه پاسداران، هلال احمر، بسیج و گروه‌های مردمی، بنیاد برکت، از همان ابتدای حادثه در حال امدادرسانی هستند.

در این راستا و به منظور اطلاع از وضعیت جوی و جاده‌های و همچنین وضعیت استان‌های گرفتار در سیلاب به بیان وضعیت لحظه به لحظه امداد رسانی‌ها خواهد پرداخت.

جاده پلدختر به معمولان بازگشایی شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۲۳:۲۵

شامگاه یکشنبه جاده پلدختر به معمولان با تلاش و همت یگان‌های مهندسی سپاه، بازگشایی شد.

مدارس کارون تا پایان هفته تعطیل است
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۲۲:۵۴

بنابر اعلام فرمانداری کارون اعلام کرد:با توجه به مشکلات ناشی از آبگرفتگی ها و سیلاب های اخیر، کلیه مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.آغاز کار مدارس و مراکز آموزش عالی شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸است.

پیش از این در اطلاعیه ای مدارس شهرستان کارون در روز های شنبه، یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شده بود.

اعلام آماده باش مدیریت بحران البرز به تمامی دستگاه‌های اجرایی
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۹:۴۱

با دستور استاندار البرز و با توجه به رگبار متناوب باران و رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ به ویژه در ارتفاعات از عصر و شب امروز ۱۸ فروردین تا دوشنبه عصر ۱۹ فرردین درمنطقه البرز مرکزی، پیش بینی می‌شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

قطعی برق در ۲۲۶۰ روستای سیل زده برطرف شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۷:۴۸

 

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در سیل اخیر، یکهزار و ۶۶۰ کیلومتر از شبکه‌های برق (عمدتا توزیع) و بیش از ۷۲۰ دستگاه ترانس و پست توزیع در ۲۳ استان کشور به طور جدی آسیب دید که با تلاش و ایثار همکاران صنعت برق بیش از ۹۵ درصد قطعی برق مناطق در ساعات اولیه حادثه برطرف شد.
محمدحسن متولی زاده خسارات سیل در ۵ استان از ۲۳ استان حادثه دیده را جدی‌تر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به آمادگی و تلاش همکاران صنعت برق، توانستیم بیش از ۹۵ درصد قطعی مناطق را در ساعات اولیه وقوع حادثه برطرف کنیم.

وی همچنین از آمادگی ۸۴۰ اکیپ اجرایی برق برای مقابله با سیل در مناطق پرحادثه و تامین بیش از ۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی توانیر خبرداد که تا لحظه انتشار این خبر، این تمهیدات، منجر به رفع بخش عمده‌ای از مشکلات برقی مناطق سیل زده شده است.

متولی زاده افزود: در سیل اخیر شبکه‌های برق در بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ روستای کشور دچار آسیب و خاموشی شد که تا این لحظه برق بیش از ۲ هزار و ۲۶۰ روستا با شرایط ایمن و پایدار وصل شده و حدود ۹۰ روستا که عمدتا در لرستان قرار دارند، باقی مانده است.

وی با بیان این که روستا‌های باقی مانده عمدتا در محاصره آب قرار دارند و فاقد مسیر دسترسی هستند، گفت: با این حال همکاران صنعت برق درصدد هستند با احداث چند کیلومتر خط جدید و دور زدن مسیرسیلاب، برق این روستا‌ها را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن وصل کنند.

متولی زاده قطعی برق مناطقی از خوزستان را به دلیل افزایش ارتفاع آب، به ویژه در مسیر رود کارون عنوان کرد که صنعت برق را ناچار ساخته به جهت حفظ ایمنی شهروندان، برق مناطقی را که با هماهنگی مسئولان استان تخلیه شده است، قطع کند. این درحالی است که تعداد قابل ملاحظه‌ای از دکل‌ها و تاسیسات برق در این مناطق دچار آبگرفتگی و خسارت شده اند، اما تخریب شبکه گزارش نشده و شبکه‌های توزیع برق استان پابرجاست.

کمک رسانی یک فرد معلول به سیل زدگان کارون
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۷:۱۶

انتشار تصاویری از کمک رسانی یک فرد معلول به سیل زدگان در شبکه‌های اجتماعی با استقبال کاربران فضای مجازی مواجه شد همانطور که در این فیلم مشاهده می‌شود، این فرد معلول در حال پر کردن کیسه های شنی است که برای احداث سیل بند‌ها به کار می‌رود.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2062624_935.mp4']
انجام اقدامات موثر برای سیل زدگان توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۶:۵۶

معاون پرستاری وزارت بهداشت از انجام انجام اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای سیل زدگان خبر داد.

نشست هماهنگی بررسی وضعیت سیل زدگان اسکان داده شده در اردوگاه ها با حضور مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نظری، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اعضای هیات رییسه دانشگاه و جمعی از مدیران ستادی در دفتر حوزه ریاست دانشگاه تشکیل شد.

در این جلسه، حضرتی با اشاره به تمام اقدامات انجام شده درخصوص اسكان سيل زدگان و همچنین ارائه خدمات بهداشتی درمانی به آنها ضمن قدردانی از زحمات رییس دانشگاه و همکاران وی در حوزه بهداشت و درمان در خدمت رسانی به سیل زدگان گفت: وزارت بهداشت در کنار دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمادگی هرگونه همکاری در خصوص ارائه خدمات به سیل زدگان را دارد.

حضرتی همچنین در ادامه افزود: اردوگاه های سیل زدگان را از نزدیک مشاهده کردم و اقدامات خوب و مناسبی انجام شده بود و امید است که بتوانیم با تلاش های شبانه روزی و به همت تمامی کادر درمان به خصوص پرستاران خدمات مطلوبی به سیل زدگان ارائه کنیم.

صحبت‌های رییس قوه قضاییه در جمع مردم سیل زده گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۶:۴۲

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در نخستین سفر استانی خود، به منظور اطلاع از روند امدادرسانی به سیل زدگان امروز به استان گلستان سفر کرد.
  آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در بازدید از روستای سیل زده میرزاعلی یلقی شهرستان آق قلا با حضور در جمع مردم گفت: حضور نیرو‌های جهادی، نظامی، بسیجی، سپاهی و نیرو‌های مردمی، نیرو‌های دولت و واقعا حضور همگان یک حضور بسیار ارزشمندی را نشان داد و علیرغم تلخی‌هایی که سیل ایجاد کرد وحدت و یکپارچگی همه گویش‌ها در این منطقه و در کنار هم اعم از سنی و شیعه و عزیزانی که از مناطق مختلف برای کمک به اینجا آمدند، زیبایی آفرید.

 

var player = videojs('player_896691_2063297',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2063297',{},function (data) {}); }));

 

 

مدارس اهواز تا پایان هفته تعطیل اعلام شدند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۶:۴۰

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز:کلیه مدارس شهرستان اهواز در تمامی مقاطع تحصیلی از روز سه شنبه بیستم فروردین ماه ۹۸ تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

آب شرب ۷۲۲ روستای سیل زده لرستان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۶:۰۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از وصل شدن آب شرب ۷۲۲ روستای سیل زده استان خبر داد.
 

علیرضا کاکاوند بیان کرد: در سیل دوم لرستان ۷۹۶ روستا با مشکل تامین آب مواجه شدند که با تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های این شرکت تنها ۷۴ روستا با مشکل همراه هستند که در روز‌های آتی مشکل این روستا‌ها رفع می‌شود.

وی افزود: برای رفع مشکل این روستا‌ها ۷۵ اکیپ اجرایی به صورت شبانه‌روزی در تلاش بوده تا آب شرب این روستا‌ها را وصل کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تصریح کرد: در هفته گذشته علاوه بر تلاش برای رفع مشکل آب شرب مناطق سیل زده استان لرستان، آبرسانی سیار با ۳۲ تانکر در کنار ۵۷ کامیون آب بسته‌بندی، به این مناطق ارسال شده است.

کاکاوند در ادامه با اشاره به تلاش نیرو‌های این شرکت برای آبرسانی به شهر پلدختر نیز اظهار داشت: خط انتقال آب کمکی از بابازید به پلدختر نیز به طول ۷ کیلومتر در دست اجرا است که با اقدامات انجام شده این خط کمکی در روز‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

آخرین وضعیت یاسوج/ تخریب منازل مسکونی، راهای‌های روستایی و بخش کشاورزی یاسوج
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۵:۵۸

فرماندار یاسوج گفت: ۴۰ واحد مزرعه پرورش ماهی به طور پنجاه تا صددرصد در این شهرستان تخریب شدند. در روداب بالای ۶۰ درصد راه‌های ارتباطی تخریب شدند. در چند روز اخیر دسترسی موفق برای اکثر روستا‌ها ایجاد کردیم و آذوقه را با ۱۰ سورت پرواز به مناطقی که راه‌های ارتباطی زمینی‌شان قطع بود، رساندیم.


فرماندار یاسوج:شاهرخ کناری در گفت‌وگو باخبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به میزان خسارات سیل اخیر به شهر یاسوج بیان داشت: بارندگی اخیر در شهرستان بویراحمد با مرکزیت یاسوج، تقریبا در کشور رکورد دار است. در برخی نقاط شهرستان تا یک هزار و ۳۵۰ میلی متر بارش داشتیم.

کناری با بیان اینکه روستاهای زیادی در شهرستان یاسوج وجود دارد که اکثرا صعب العبور و کوهستانی هستند، بیان داشت: استاندار و همه مقامات اجرایی و امدادی پای کار بودند و این حضور همه مسئولان و اطلاع رسانی به موقع به مردم باعث شد، سیلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خوبی مدیریت شود.

فرماندار یاسوج اضافه کرد: در شهرستان یاسوج ۱۴۴ هزارنفر جمعیت روستایی و ۳۷ هزار جمعیت عشایری حضور دارند. بر اثر بارش‌های شدید اخیر، برخی از روستا‌هایی که با فاصله زیادی از مرکز استان یا مراکز بخش‌ها بودند، دچار رانش شدند و آب وسایل روستائیان را برد. پس از سیل، روستایی دچار تخریب کامل نشد؛ تنها چند خانه در روستای آبیدک بخش مارگون تخریب شدند. همچنین چهار واحد مسکونی در روستای چناران تخریب شدند.

شهروندان به شایعات درباره سد کرخه توجه نکنند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۵:۴۵

پس از انتشار شایعات بی اساس در فضای مجازی مبنی بر احتمال شکستگی سد کرخه به‌علت سیلاب‌های اخیر، سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه‌ای ضمن رد این شایعات، خواستار عدم توجه شهروندان به این شایعات شد.

تشدید خدمت‌رسانی پلیس در مناطق سیل‌زده استان ایلام
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۵:۲۱

جانشین معاونت عملیات ناجا بر تشدید خدمت‌رسانی پلیس در مناطق سیل‌زده استان ایلام در کنار سایر نهاد‌ها تاکید کرد.

سردار بهمن امیری‌مقدم در بازدید از مناطق سیل‌زده استان ایلام و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی لباس عزت و افتخار خدمت‌رسانی به مردم را بر تن کرده است، گفت: باید برای سربلند بیرون آمدن از این امتحان بزرگ امانتدار خوبی باشیم.

قطعی آب در ۱۶۰ روستا استان خوزستان/ توزیع آب شرب با تانکر
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۶۰ روستا با قطعی آب روبرو است که در این بین ۱۰۰ روستا تخلیه و ۶۰ روستا به دلیل زیرآب رفتن تجهیزات قطعی آب دارند.

عادل حرباوی در خصوص آخرین وضعیت قطعی آب روستا‌های استان خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۶۰ روستا با قطعی آب روبرو است که در این بین ۱۰۰ روستا تخلیه و ۶۰ روستا به دلیل زیرآب رفتن تجهیزات قطعی آب دارند.

وی افزود: تمام نیرو‌ها برای ایجاد پایداری آب در مناطق آسیب دیده در تلاش هستند و به محض فروکش کردن آب در روستا‌های آسیب دیده تجهیزات وارد مدار می‌شوند.

اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۰

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: واحد‌های مسکونی شهری و روستایی که در حریم رودخانه‌ها قرار داشتند مجددا درجاسازی نخواهند شد و برای آن‌ها زمین رایگان تامین خواهد شد.

عزیزالله مهدیان درباره تمهیدات اندیشیده شده برای بازسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: سیل اخیر بیشتر استان‌ها را درگیر کرده و استان‌هایی هم که سیل نبوده به دلیل بارش باران، واحد‌های روستایی زیادی آسیب دیدند و در خیلی از استان‌ها نیز به دلیل رانش زمین، خسارت به واحد‌های مسکونی وارد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: در حال حاضر در مرحله اول پیشنهادی به دولت شده و به صورت علی الحساب مصوبه‌ای گرفته شد و در همه استان‌ها کار در حال آغاز شدن است همچنین بازسازی در استان‌های گلستان و مازندران آغاز شده است.

جستجوی زندگی در پلدختر سیل زده
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۰

پلدختر، پلی که سیل با خود برد، نه فقط پل که شهری را در خود غرق کرد. مردمانش حالا در میان گل و لای در جستجوی بقایای زندگی هستند.

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد/قطعی آب در ۱۶۰ روستا استان خوزستان

آب شرب ۷۲۲ روستای سیل زده لرستان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۴:۳۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از وصل شدن آب شرب ۷۲۲ روستای سیل زده استان خبر داد.

علیرضا کاکاوند بیان کرد: در سیل دوم لرستان ۷۹۶ روستا با مشکل تامین آب مواجه شدند که با تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های این شرکت تنها ۷۴ روستا با مشکل همراه هستند که در روز‌های آتی مشکل این روستا‌ها رفع می‌شود.

وی افزود: برای رفع مشکل این روستا‌ها ۷۵ اکیپ اجرایی به صورت شبانه‌روزی در تلاش بوده تا آب شرب این روستا‌ها را وصل کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تصریح کرد: در هفته گذشته علاوه بر تلاش برای رفع مشکل آب شرب مناطق سیل زده استان لرستان، آبرسانی سیار با ۳۲ تانکر در کنار ۵۷ کامیون آب بسته‌بندی، به این مناطق ارسال شده است.

منطقه سیل زده چگنی در لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۲:۳۹

جاری شدن سیل در لرستان به مناطق مختلف این استان از جمله منطقه چگنی خساراتی وارد کرده است.

 

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان/تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد

جلسه کمیسیون عمران با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سیل امروز برگزار می‌شود/ فردا؛ سفر کمیسیون به مناطق سیل‌زده/ گزارش سیل اخیر در استان‌های کشور آماده و قرائت می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۱:۴۹

رئیس کمیسیون عمران مجلس از جلسه امروز این کمیسیون با دستگاه‌های اجرایی مسئول در پیش‌بینی برای بحران سیل خبر داد و گفت: کمیسیون گزارشی را از سیل اخیر در استان‌های کشور تهیه و در صحن مجلس قرائت خواهد کرد.

وی افزود: دستگاه‌ها اعم از «هلال احمر»، «سازمان هواشناسی»، «وزارت راه و شهر سازی» ، «وزارت نیرو» و «اورژانس» در این جلسه حاضر خواهند شد. می کوشیم در این جلسه ارزیابی از سیل‌های اخیر در کشور داشته باشیم.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: این کمیسیون فردا دوشنبه ساعت ۱۳ با وزیر نیرو جلسه‌ای پیرو سیل در استانهای کشور خواهد داشت.

ارسال ۱۰ هزار جفت چکمه و کفش برای سیل‌زدگان لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از تامین ۱۰ هزار جفت چکمه و کفش با مشارکت شرکت کفش ملی برای ارسال به مناطق زلزله زده لرستان خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، حسین کتابدار با اعلام این خبر گفت: پس از پیگیری‌های هلال احمر و همت مسئولان شرکت کفش ملی، ۱۰ هزار جفت چکمه و کفش این شرکت، برای کمک به مردم سیل زده لرستان، تحویل جمعیت هلال‌احمر شهرستان رباط کریم شد.

وی افزود: پس از هماهنگی لازم بشرکت کفش ملی تحویل شده بود که به استان گلستان تحویل داده شد.

آماده باش کارشناسان سلامت روان در سیل‌های اخیر/ مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل استان لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۰

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از آماده باش کارشناسان سلامت روان در سیل‌های اخیر و مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل استان لرستان خبر داد.

 علی اسدی گفت: به دنبال حادثه ناگوار سیل اخیر در استان لرستان، گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با هماهنگی و همکاری دفتر سلامت روان معاونت بهداشت، اقدامات لازم در حوزه سلامت روان را انجام دادند.

وی افزود: اعلام آماده باش به تمام کارشناسان سلامت روان شاغل در حوزه دانشگاه، تشکیل جلسه آموزشی و توجیهی برای تمام کارشناسان سلامت روان با هدف هماهنگی در راستای اقدامات مورد نیاز روانی اجتماعی برای آسیب دیدگان، بازدید مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی دانشگاه از مناطق سیل زده پلدختر، معمولان و روستا‌های آسیب دیده به منظور ارزیابی اولیه از سطح آسیب و واکنش‌های روانی مردم پس از حادثه، تشکیل ۹ تیم سلامت روان (۱۸ روانشناس) و استقرار آن‌ها در شهر‌های خرم آباد، پلدختر و معمولان، استقرار ۵ کارشناس سلامت روان در شهرستان الیگودرز، دو کارشناس در شهر ازنا و دو روانشناس در شهرستان کوهدشت از جمله اقدامات دیگر در این راستا هستند.

وی ادامه داد: هماهنگی با سازمان‌های همکار در حوزه سلامت روان جهت اقدام یکسان در راستای مداخلات روانی اجتماعی به استناد ابلاغیه برنامه جامع بازتوانی روانی در حوادث از طرف وزارت کشور، تهیه و توزیع پیام‌های سلامت روان با مضامین آشنایی مردم با علایم و نشانه‌های استرس، اضطراب، ترس و واکنش‌های روانی ناشی از حادثه در افراد به ویژه کودکان و زنان باردار، حضور کارشناسان سلامت روان در کنار مردم آسیب دیده و ارائه خدمات اولیه روانشناختی به افراد نیازمند، هماهنگی با حوزه غذا و دارو جهت توزیع و ارسال دارو‌های مورد نیاز روانپزشکی برای بیماران روانی و اعتیاد و هماهنگی با روانپزشک مشاور علمی برنامه سلامت روان دانشگاه برای ارائه خدمات سلامت روان در مناطق آسیب دیده نیز از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

نیاز فوری مناطق سیل‌زده خوزستان به خدمات درمانی / فراخوان دعوت به همکاری پزشکان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۴۹

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اطلاعیه‌ای از نیاز فوری مناطق سیل‌زده به خدمات درمانی و لزوم همکاری متخصصان داوطلب در این مناطق خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اطلاعیه‌ای از نیاز فوری مناطق سیل‌زده به خدمات درمانی و لزوم همکاری متخصصان داوطلب در این مناطق خبر داد.

در اطلاعیه فوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمده است:

با توجه به نیاز اردوگاه‌های اسکان سیل‌زدگان در مناطقی از استان به خدمات درمانی تخصصی، از کادر محترم پرستاری، پزشکان متخصص داخلی، اطفال و زنان داوطلب درخواست می‌گردد جهت شرکت در برنامه‌های درمانی سیل‌زدگان با شماره تلفن‌های ۳۳۱۱۴۵۰۰ و ۳۳۷۳۱۱۱۸ معاونت درمانی دانشگاه تماس حاصل نمایند و مشخصات و شماره تماس خود را اعلام تا برنامه‌ریزی لازم برای حضور آن‌ها صورت پذیرد.

سدهای کرخه و دز مشکل خاصی ندارند/ برخی افراد در معرض سیل روستاها را تخلیه نمی‌کنند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۱۸

با بارش‌های اخیر تالاب‌های فصلی و کانون‌های ریزگردها تا دو سال بیمه می‌شوند

استاندار خوزستان گفت: مدیریت کاملی بر سدهای استان صورت می‌گیرد. اجازه سرریز سدی را نمی‌دهیم. سدهای کرخه و دز در وضعیت پایدارند و هیچ مشکل خاصی ندارند. ۱۱ نفر کارشناس خبره کشوری درباره ظرفیت آب سد‌های کرخه و دز بررسی و تصمیم گیری می‌کنند.

غلامرضا شریعتی با اشاره به آخرین اقدامات در رابطه با جلوگیری از خطرات سیلاب در استان خوزستان بیان داشت: فضا در وضعیت پایداری است و مدیریت کاملی بر سد‌های استان صورت می‌گیرد. اجازه سرریز سدی را نمی‌دهیم. سدهای کرخه و دز در وضعیت پایداراند و هیچ مشکل خاصی ندارند.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر کارشناس خبره کشوری درباره ظرفیت آب سد‌های کرخه و دز بررسی و تصمیم گیری می‌کنند. خروجی آب در کرخه، دو هزار و ۵۰۰ میلی متر مکعب بر ثانیه است، در سد دز هم دو هزار مترمکعب است که تا سه هزار و ۳۰۰ متر مکعب هم بالا رفته بود.

فرمانده هوانیروز ارتش: آماده به کارگیری ۴۰ تا ۵۰ فروند بالگرد برای سیل لرستان هستیم
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۰۲

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: آماده هستیم حتی تا تعداد ۴۰ تا ۵۰ فروند بالگرد را برای سیل لرستان بکارگیری کنیم، اما طی روز‌های گذشته تمامی وظایفی که بر دوش هوانیروز گذاشته شده بود به نحو احسن و با بهترین کیفیت با همان تعداد بالگرد موجود، انجام شد.

امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی»، با بیان اینکه هوانیروز در جریان سیل استان لرستان، وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد، گفت: هوانیروز در لرستان نزدیک به ۷۰۰ سورتی و حدود ۳۰۰ ساعت پرواز انجام داد که این تعداد ساعت پرواز جدای از پرواز بالگرد‌های هلال احمر و چند فروند بالگرد سپاه بود.

وی با بیان اینکه هوانیروز اقدامات اولیه را تا زمان باز شدن راه‌های مهم زمینی در لرستان انجام داد اظهار کرد: طبق گزارشی که به ما دادند، تقریبا اکثر راه‌های زمینی لرستان باز شده است.

خسارت 6 میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی روستاهای گیلان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۰۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت:طغیان رودخانه‌های محلی و جاری شدن سیل ۶ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستایی استان گیلان خسارت زد.

محب علی رنج ور گفت: سیل به ایستگاه پمپاژ، چشمه‌ها و چاه‌های تامین آب شرب و خطوط آبرسانی ۱۷ روستای شهرستان‌های رودبار و سیاهکل آسیب وارد کرد.

وی افزود: با تلاش اکیپ‌های فنی این شرکت در این دو شهرستان، آب شرب ۳ هزار و ۳۲۰ خانوارِ روستا‌های آسیب دیده وصل شد.

سرلشکر باقری: اقدامات مهندسی باید منطبق بر اصول و چارچوب‌های علمی صورت گیرد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۵۹

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، هماهنگی و برنامه ریزی دقیق در خدمت رسانی نیرو‌های مسلح به مردم را بسیار با اهمیت دانست و گفت: اقدامات مهندسی باید منطبق بر اصول و چارچوب‌های علمی صورت گیرد.

وی ضرورت خدمات رسانی مضاعف نهادهای حاکمیتی به سیل زدگان استان خوزستان را به دلیل ایثارگری مردم این خطه در دفاع هشت ساله ، امری بدیهی دانست و اذعان داشت : باید با اتحاد و یکپارچگی، آلام آسیب دیدگان را کاهش داد.

سرلشکر باقری، هماهنگی و برنامه ریزی دقیق در خدمت رسانی نیروهای مسلح به مردم را بسیار با اهمیت دانست و افزود: اقدامات مهندسی باید منطبق بر اصول و چارچوب های علمی صورت گیرد.

نائب رئیس مجلس: فقط «سیل مردم» است که می‌تواند مشکلات سیل را حل کند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۵۷

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌طور که سیل همه چیز را خراب کرد و از بین برد باز فقط همین سیل است که می‌تواند خرابی‌ها درست کند و این سیل، سیل مردمی است نه سیل یک اداره، سازمان، گروه یا نهاد.

پزشکیان گفت: اگر مجلس و دولت می‌خواهند کاری برای مردم سیل‌زده انجام دهد بدانند که به تنهایی و فردی نمی‌توانند کار موثری انجام دهند. خدا به بسیج، ارتش، کمیته امداد، هلال احمر کمک کند و از آنان تشکر می‌کنم، اما همانطور که سیل همه چیز را خراب کرد و از بین برد باز فقط همین سیل است که می‌تواند خرابی‌ها درست کند و این سیل، سیل مردمی است نه سیل یک اداره، سازمان، گروه یا نهاد.

وی ادامه داد: شنیدم که دولت یا مجلس می‌گوید مشکل را حل خواهد کرد، بنده اعلام می‌کنم امکان ندارد که دولت یا مجلس به تنهایی بتوانند این مشکل را حل کنند. اگر بتوانیم همه مردم را بسیج کنیم و همه مدعیان را به صحنه کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده بیاوریم، آن است که می‌توان در عمل نشان داد که مشکلات مردم قابل حل است.

نبود راه دسترسی بزرگترین مشکل در خدمات رسانی به روستاها / آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۴۷

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: در پی سلیلاب اخیر بالغ بر ۸۰۰ روستای استان لرستان با قطعی آب روبرو بود که درحال حاضر ۶۹۷ روستا مشکلشان برطرف شد و در این بین عدم دسترسی به راه‌ها کار خدمات رسانی را با کندی روبرو کرده بود.

میثم جعفرزاده مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در خصوص آخرین وضعیت آب و برق استان لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به سیل رخ داده در استان لرستان ۸۰۰ روستا با قطعی آب موجه شدند که تا به امروز تقریبا ۶۹۷ روستا مشکل قطعی آب آن‌ها برطرف شده است.

وی افزود: در حوزه برق حدود ۶۷۰ روستا با قطعی مواجه شدند که در حال حاضر ۹۵ روستا باقی مانده که با تلاش همکاران در منطقه معمولان ۱۷ روستای دیگر نیز به وضعیت برق رسانی نرمال خواهد رسید و روستا‌های بی برق در لرستان به حدود ۷۸ روستا می‌رسد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو بیان کرد: در زمینه آبرسانی چند پروسه وجود دارد که در درجه اول هر منطقه‌ای که از لحاظ شبکه آب با مشکل روبرو شود با تانکر و دستگاه‌های بسته بندی آب، آبرسانی می‌شود.

احتمال افزایش قیمت محصولات کشاورزی وجود ندارد/ زمین‌های کشاورزی جدید جایگزین زمین‌های سیل زده خواهد شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۴۶

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به افزایش قابل توجه بارندگی در سال ۹۸ و ذخیره آب در منابع آبی، پیش بینی می‌شود با وجود خسارت‌های اخیر به محصولات و زمین‌های کشاورزی، شاهد افزایش قیمت و کمبود محصول در بازار نباشیم.

مجتبی شادلو در خصوص خسارت سیل به زمین‌های کشاورزی بیان کرد: تعدادی از زمین‌های کشاورزی به دلیل استحکام زیاد و با وجود آب گرفتگی‌های اخیر، خسارتی به آن‌ها وارد نشده و اگر این آب‌ها از زمین کشاورزی خارج شود محصولات کمتری آسیب خواهند دید.

وی در ادامه افزود: نوع دیگری از خسارت به زمین‌های کشاورزی نیز وجود دارد که در آنها با وجود اینکه محصولی در زمین وجود نداشته و شکل ظاهری زمین تغییر نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود که این زمین‌ها حاصل خیزی خود را از دست داده اند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران خاطر نشان کرد: خسارت بر زمین‌های کشاورزی در استان‌های لرستان، خوزستان و مازندران نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده، همچنین اتحادیه در تلاش است تا آمارها را کامل و میزان دقیق خسارت را به اطلاع عموم برساند.

اعزام ۱۰ تیم ویژه فوریت‌های پزشکی و یک بیمارستان صحرایی به خوزستان/ اعزام ۳۰ دستگاه آمبولانس به این استان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۴۶

رییس سازمان اورژانس کشور از اعزام ۱۰ تیم مجهز فوریت‌های پزشکی، یک بیمارستان صحرایی و ۳۰ دستگاه آمبولانس به استان خوزستان، در پی دستور وزیر بهداشت خبر داد.


پیرحسین کولیوند درخصوص دستور وزیر بهداشت مبنی بر تمهیدات اورژانس جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از آب گرفتگی در استان خوزستان، اظهار کرد: به دنبال تداوم بارش‌ها در سطح کشور و احتمال افزایش آب گرفتگی‌ها در استان خوزستان، ۱۰ تیم ویژه فوریت‌های پزشکی، کادر کامل فوریت‌های پزشکی و آمبولانس، یک بیمارستان صحرایی مجهز و ۳۰ دستگاه آمبولانس به استان خوزستان اعزام شده و در اهواز مستقر خواهند شد.

وی افزود: این بیمارستان به تمامی امکانات درمانی مجهز بوده و با حضور پزشکان و تمامی تخصص ها، آمادگی ارائه خدمات درمانی به هموطنان خوزستانی را خواهد داشت.

کولیوند ادامه داد: تمامی یادمان‌ها و کمپ‌هایی که در شهر اهواز میزبان مردم سیل زده بوده و به عنوان محل اسکان اضطراری آن‌ها درنظر گرفته شده اند، توسط کارشناسان بهداشت، کارشناسان فوریت‌های پزشکی، پزشکان سلامت، متخصصان و کارشناسان مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های حمایت‌های روان به منظور افزایش تاب آوری در شرایط بحران، پوشش داده می‌شوند.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق سیل زده، بیان کرد: علیرغم گذشت حدود ۲۰ روز از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، حتی یک مورد بیماری واگیر در این مناطق مشاهده نشد. چراکه پزشکان و کارشناسان بهداشت در اقصی نقاط مناطق سیل زده حضور داشته و به کار جهادی مشغول هستند. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز کمبودی وجود ندارد.

وی درخصوص ارائه خدمات درمانی در مناطق سیل زده پلدختر و معمولان، تصریح کرد: درحال حاضر در شهرستان پلدختر مجهزترین بیمارستان سیار به کار گرفته شده و تمامی تخصص‌ها نیز حضور دارند.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به عملکرد مطلوب حوزه بهداشت در مناطق سیل زده، تاکید کرد: وزارت بهداشت در حوزه اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه بسیار خوب عمل کرده که رضایتمندی مردم را نیز در پی داشته است. تاکنون هیچگونه شکایتی مبنی بر نقص در حوزه ارائه خدمات درمانی و کمبود اقلام دارویی وجود نداشته است. حضور گسترده پزشکان و تیم‌های فوریت‌های پزشکی منجر شده تا این سطح از رضایتمندی کسب شود.

ارسال دارو و لوازم پزشکی مورد نیاز به مناطق سیل زده لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۴۵

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از ارسال دارو‌های مورد نیاز به مناطق سیل زده استان لرستان به وسیله یک دستگاه تریلی خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، حسن صفاریه در این خصوص اظهار کرد: این معاونت اقدام به آماده سازی یک محموله دارویی و لوازم پزشکی، جهت حمایت از تیم‌های عملیاتی درمان اضطراری و ارایه خدمات درمانی به مناطق سیل زده استان لرستان کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: این محموله شامل ۴ پالت دارو و همچنین ۱۳ پالت لوازم مصرفی پزشکی است که فردا توسط یک دستگاه تریلی به منطقه ارسال خواهد شد.

اهدا ۱۶ هزار بسته لوازم خانگی به سیل زدگان توسط بنیاد برکت/۶۰ گروه جهادی همچنان در مناطق سیل زده فعالیت می‌کنند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۴۳

مدیر عامل بنیاد برکت احسان گفت:بسته لوازم خانگی حدود ۴ هزار تا در گلستان، ۱۰ هزار پک در لرستان، هزار پک در فارس، ۵۰۰ پک در خراسان شمالی توزیع خواهد شد که شمال پخچال، لوازم خواب، فرش، ظرف و گاز رومیزی خواهد بود.

امیر حسین مدنی مدیر عامل بنیاد برکت احسان در گفت وگویی تلوزیونی درباره امداد رسانی بنیاد برکت در حادثه دیدگان سیل اخیر گفت: از روز وقع سیل در استان های مختلف کشور از طریق گروه های جهادی‌ در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ایلام، فارس، لرستان و خوزستان فعالیت داشته ایم.

وی در ادامه بیان کرد: در فرآیند امداد رسانی به توزیع اقلام غذایی و سایر وسایل مورد نیاز بین مردم اقدام کردیم. در این امداد رسانی ها ۱۰ هزار پتو، ۶ هزار تا گونی، ۲ هزار بیل و چکمه و بادگیر، ۵ تن روغن، ۵ تن خرما، ۱۰۰ و ۸۰ هزار تان مواد معدنی، ۱۵ هزار تن برنج توسط گروه های جهادی بین مردم توزیع کردیم.

مدنی در ادامه افزود: بنیاد برکت با شبکه ای از هزار و۵۰۰ گروه در ارتباط است که در این ایام ۶۰ گروه جهادی در این استان‌ها کار کردند.

وی در ادامه افزود: در گلستان لرستان، خراسان شمالی و خوزستان هزار و ۸۰۰ نفر در حال حاضر در حال فعالیت هستند.

جان باختن ۷۰ نفر در سیلاب‌های اخیر کشور/برقراری ارتباط با معمولان و پلدختر/ تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل در خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۲۹

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیشترین خسارات را در سیل‌های اخیر استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان دیدند و در این میان حدود ۷۰ نفر از هم وطنانمان جان خود را در سیل از دست داده اند.

بهنام سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به برقراری ارتباط با شهر‌های معمولان و پلدختر در استان لرستان افزود: بجز پنج روستا گاز همه روستا‌های سیل زده در این دو منطقه وصل شده است.

وی گفت: علت اصلی وصل نشدن برق در پلدختر تامین امنیت مردم است، زیرا در این شرایط تعدادی از مردم به علت برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنان شاهد خروجی آب از سد کرخه هستیم و احتمال افزایش حجم خروجی آب از این سد وجود دارد.

 

جاده اهواز - اندیمشک به زیر آب رفت
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۱۷

پس از بارش‌های فراوان علی رغم تلاش‌های نیرو‌های امدادی و جهادی جاده اهواز - اندیمشک امروز به زیر آب رفت، که در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

var player = videojs('player_840390_2062100',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2062100',{},function (data) {}); }));
آغاز پرداخت پرداخت وام‌های بلاعوض به سیل‌زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۱۱

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز پرداخت وام‌های بلاعوض به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: برای احداث واحد‌های شهری تخریب شده ۵۰ میلیون تومان و برای واحد‌های روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان پرداخت می‌شود.

علیرضا تابش با اعلام آغاز پرداخت وام‌های بلاعوض به سیل‌زدگان اظهار کرد: برای احداث واحد‌های شهری تخریب شده ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان (۵ درصد کارمزد) و برای واحد‌های روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان (۴ درصد کارمزد) پرداخت می‌شود.

وی افزود: علاوه بر تسهیلات ارزان به هر واحد شهری ۱۲ میلیون تومان و هر واحد روستایی ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که کار پرداخت این کمک‌ها شروع شده و سیل‌زدگان با مراجعه به ستاد‌های بنیاد در شهر‌ها و روستا‌های آسیب دیده؛ بعد از تایید می‌توانند آن را دریافت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *