رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یادواره شهدای امنیت سال ۹۷ برگزار شد

14:36 - 17 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۷۳۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به همت بسیج دادگستری کل استان لرستان و با حضور مقامات ارشد قضایی، انتظامی، لشکری و کشور و جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر دستگاه قضایی یادواره شهدای امنیت سال ۹۷ لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ شهدا، یادواره شهدای امنیت سال ۹۷ لرستان به همت بسیج دادگستری کل استان لرستان و با حضور مقامات ارشد قضایی، انتظامی، لشکری و کشور و جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر دستگاه قضایی استان در سالن همایش‌های دادگستری شهرستان خرم آباد برگزار شد.

یادواره شهدای امنیت سال ۹۷ برگزار شد

داریوش حسن زاده فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید بشهتی دادگستری کل استان لرستان در رابطه با این مراسم اظهار کرد: از جمله شاخص‌های بارز انسان‌های فرهیخته و فهمیده، درک موقعیت و بروز فرهنگ قدردانی است، قطعا امنیت، آسایش و آرامش امروز ما مدیون خون‌های گرانبهای شهدا و ایثارگران است.

وی گفت: شهدا با عبور از خواهش‌های نفسانی خود، به لقای الی الله رسیدند، اما متأسفانه برخی فریب مقام‌های ظاهری و زودگذر دنیا را می‌خورند، درحالی که معامله جان با خدای جهان بالاترین تجارتی است که می‌توان انجام داد.

یادواره شهدای امنیت سال ۹۷ برگزار شد

حسن زاده بیان کرد: ما نباید از ایثار و رشادت‌های خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر غافل باشیم، دشمن به دنبال فراموشی اینگونه یادواره‌ها و مراسم بزرگداشت است، شرکت در این مراسم و تنفس در این فضای معنوی و ملکوتی سعادتی است که نصیب هرکس نمی‌شود، این یک واقعیت شیرین است که شهدا شاهدان دنیا و شفیعان آخرت هستند.

یادواره شهدای امنیت سال ۹۷ برگزار شد

این مقام مسئول ضمن اشاره به انتخاب شهید سیّد نورخدا موسوی مفرد به عنوان شهید شاخص سال ۹۸ بیان کرد: این افتخار بزرگی برای استان لرستان است که شهید موسوی مفرد شهید شاخص سال شده و ما امروز بایستی کار زینبی را برای شهدایمان متجلی سازیم.

یادواره شهدای امنیت سال ۹۷ برگزار شد

وی در پایان انجام فعالیت‌های فرهنگی موثر و ماندگار را باقی الصالحاتی ارزشمند برشمرد و خاطر نشان کرد: قطعا بانیان اینگونه مراسم در نزد شهدا مورد شفاعت قرار می‌گیرند، چون تجلیل از خانواده‌های شهدا می‌تواند موجب خیر دنیا و آخرت باشد، دشمن هم از شهادت طلبی می‌ترسد و هم از تفکر بسیجی، فارغ از هرگونه تشکیل پرونده سازمانی در بسیج، تفکر، بیان و عمل ما بایستی رنگ و بوی بسیجی داشته باشد، قطعا" بسیج منحصر در بعد شبه نظامی نیست و ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، کمک رسانی و... دارد.

یادواره شهدای امنیت سال ۹۷ برگزار شد

گفتنی است «شهید سید نور خدا موسوی مفرد» جانباز ۱۰۰ درصد خرم آبادی و تنها شهید زنده ایران در تاریخ ۱۶ آبان ۹۷ و در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) عروج کرد، وی در سال ۸۷ در منطقه لار استان سیستان و بلوچستان، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت حدود ۱۰ سال در کما به سر می‌برد و در نهایت تنها شهید زنده ایران در دیار فلک افلاک، افلاکی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *