گود زورخانه قاسم بن الحسن(ع) ۳ مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ افتتاح شد

17:00 - 29 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۴۳۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با حضور جمعی از خیرین، ورزشکاران و پهلوانان و مسئولین اداره کل زندان‌های استان و مجتمع، گود زورخانه قاسم بن الحسن (ع) ۳ مجتمع افتتاح شد.

29 برود/.. چهل و هفتمین //// گود زورخانه قاسم بن الحسن(ع) ۳ مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ افتتاح شدبه گزارش  گروه حقوقی و قضایی ، با حضور حجه الاسلام والمسلمین رستمی مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندانها، رشیدی معاونت سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان تهران، فرزادی مدیر مجتمع، جمعی از خیرین، ورزشکاران و پهلوانان و مسئولین اداره کل زندان‌های استان و مجتمع، گود زورخانه قاسم بن الحسن (ع) ۳ مجتمع افتتاح شد.


در ابتدا رشیدی معاونت سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان؛ ضمن خوشامد گویی و تشکر از خیرین و نیکوکاران در تجهیز و ساخت گود زورخانه قاسم بن الحسن (ع) ۳ مجتمع، با اشاره به ماندگاری نام نیک برای این خیرین، از احسان این افراد در کمک به همنوعان قدردانی نمود.


در ادامه مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور در سخنانی از همت جدی خیرین در توجه به زندان و ساخت و تجهیز زورخانه مجتمع قدردانی نمود و با اشاره به بداخلاقی و گرایش‌های مادی عصر جدید، توجه به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را حلقه مفقوده و نیاز مبرم این دوره دانست و افزود: کلیه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در سازمان زندان‌ها در جهت عدم بازگشت زندانی به زندان برنامه ریزی شده است و در این جهت تربیت بدنی و ورزش، تربیت انسان از طریق فعالیت‌های بدنی تعریف شده است به همین جهت ورزشی دارای اهمیت است که فرد را به سمت و سوی اخلاق گرایش دهد و باعث تغییر تفکر شود لذا در بین ورزش‌ها تنها ورزش باستانی طلایه دار این امر است.

حجه الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: در بقیه رشته‌های ورزشی مانند فوتسال و والیبال و … گرچه به امر فعالیت بدنی تاکید شده، ولی مباحث اخلاقی کمتر مطرح است و در اهمیت مبحث ورزش زورخانه‌ای برای سازمان زندان‌ها همین بس که در کلیه رشته‌های ورزشی رقابت مددجویان در سطح زندان‌ها استان می‌باشد، ولی در مبحث ورزش باستانی و زورخانه‌های برای سومین سال پیاپی این مسابقات را در سطح زندان‌های سراسر کشور برگزار می‌کنیم چرا که زورخانه، ذکر خانه است و در آن جزء نام خدا و ائمه اطهار (ع) ذکر دیگری بر زبان ورزشکاران جاری نیست.


در ادامه این مراسم گروهی از ورزشکاران باستانی به اجرای نمایش گروهی و فردی پرداختند و از خیرین و ورزشکاران با اهدای شال قهرمانی و پهلوانی تجلیل شد.


لازم به ذکر است گود زورخانه ۱ و ۲ سنوات گذشته در ندامتگاه مرکزی کرمانشاه و بازداشتگاه اوین با سیاست گذاری‌های سازمان زندان‌های کشور و همت خیرین افتتاح و آغاز به کار نموده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *