رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود دادستانی به ساماندهی تبلیغات پیش فروش ساختمان در اهواز / هرگونه تبلیغات باید با مجوز راه و شهرسازی باشد

2:00 - 13 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۳۰۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان اهواز گفت: هرگونه تبلیغ پیش فروش ساختمان توسط پیش فروشنده باید بامجوز انتشار آگهی تبلیغات از اداره راه وشهرسازی باشد.
ورود داستانی به ساماندهی تبلیغات پیش فروش ساختمان در اهواز / هرگونه تبلیغات باید با مجوز راه و شهرسازی باشدپورسلیمی معاون دادستان اهواز در حقوق عامه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی   از ورود دادستانی به ساماندهی تبلیغات پیش فروش ساختمان خبرداد و گفت: هرگونه تبلیغ پیش فروش ساختمان توسط پیش فروشنده باید بامجوز آگهی تبلیغات از اداره راه وشهرسازی باشد.

وی در اعلام این خبرافزود: در راستای احقاق حقوق عامه به فرماندهی پلیس فتا و اداره و راه شهرسازی استان اعلام شده است که قبل از انتشار آگهی پیش فروش ساختمان در سایت‌های جستجو املاک وفق ماده ۲۱ قانون پیش فروش ساختمان، هرگونه تبلیغات پیش فروش ساختمان توسط پیش فروشنده بامجوز انتشار آگهی از اداره راه و شهرسازی باشد.

معاون دادستان اهواز اضافه کرد: مجوز می‌بایست ضمیمه پیوست آگهی در سایت منتشر شود در غیراینصورت با سایت‌های متخلف برخورد خواهد شد.

وی افزود: طبق ماده ۲۱، پیش فروشنده باید قبل از هرگونه اقدام جهت تبلیغ و آگهی پیش فروش بر هر طریق از جمله درج در مطبوعات و پایگاه‌های اطلاع رسانی و سایر رسانه‌های گروهی و نصب در اماکن و ... مجوز انتشار آگهی را از مراجع ذی صلاح که در این آیین نامه اجرایی این قانون مشخص می‌شود اخذ و ضمیمه درخواست آگهی به مطبوعات و رسانه‌های یاد شده ارائه کند.

همچنین براساس این قانون رسانه‌ها و مطبوعات قبل از دریافت مجوز یادشده حق درج و انتشار آگهی پیش فروش را ندارند درغیراینصورت به توقیف به مدت حداکثر دوماه و جزای نقدی از ده میلیون ریال تا یکصدمیلیون ریال و درصورت تکرار به حداکثر مجازات محکوم خواهند شد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *