رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر توسط ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی

14:16 - 18 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۱۰۷۳
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۸۰۰ تن انواع مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد و گفت: حدود ۴۶ تن این کشفیات، هروئین و مرفین بوده است.

به گزارش گروه جامعه اسکندر مؤمنی در دیدار با وزیر کشور فدراسیون روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۱۸ میلادی، بیش از ۸۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف کرد که حدود ۴۶ تن آن هروئین و مرفین بود.

وی افزود: امریکا به دنبال گسترش قلمرو نفوذ نظامی سیاسی و اقتصادی در کشور‌های آسیای میانه و تشنج‌آفرینی در کشور‌های همسایه افغانستان است و از زمان حضور غرب در افغانستان نیز، کشت و تولید مواد افیونی در آن کشور حدود ۵۰ برابر افزایش یافته است.

دبیرکل ستاد در پایان بر همکاری‌های دو جانبه در زمینه تبادل اطلاعات و اجرای عملیات کنترل دلیوری، انتقال تجارب در زمینه شیوه‌های جاسازی و قاچاق، پول‌شوئی، جرائم فضای مجازی، مقابله با رویکرد غربی‌ها که به‌نوعی در جهت نرمش با قاچاقچیان و مجرمین است، ارتقاء همکاری‌های دوجانبه در افغانستان به‌منظور توقف کشت و انهدام لابراتوار‌های تولید هروئین در افغانستان و شناسایی و تعقیب قضایی سران باند‌های قاچاق، تجهیزات مقابله‌ای و سگ‌های بویاب مواد مخدر تأکید کرد.

همچنین دبیرکل ستاد و هیات همراه در دیدار با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر روسیه، شیوه ارتقاء همکاری‌های اطلاعاتی عملیاتی، انتقال تجارب، برگزاری دوره‌های آموزشی و تقویت ظرفیت‌های کمی و کیفی مبارزه با مواد مخدر دو کشور را مورد بررسی قرار دادند که نتیجه این ملاقات و بررسی‌ها در قالب برنامه اقدام مشترک در زمینه مبارزه با مواد مخدر برای سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۱ تنظیم و به امضاء مقامات عالی دو کشور رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *