درخواست از قوه قضائیه برای برخورد با تخلفات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان‌ها/ ضرورت تشکیل هیئت ویژه در این رابطه

8:20 - 28 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۵۰۰۶۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از سازمان‌ها در مقایسه با هزینه‌های که با خود به همراه دارد، نتیجه ای متناسب نمی‌دهد. از قوه قضاییه درخواست دارم بعد از مشخص و قطعی شدن خروجی تحقیق و تفحص موارد ذکر شده را پیگیری و با متخلفان برخورد کند.
درخواست از قوه قضائیه برای برخورد با تخلفات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان‌ها/ ضرورت تشکیل هیئت ویژه در این رابطهغلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و اینکه چه اقداماتی برای به نتیجه رسیدن زحمات نمایندگان در این زمینه نیاز است؟ اظهار کرد: با توجه به هزینه بالایی که این اقدام دارد، نتیجه مطلوبی از تحقیق و تفحص مجلس از سازمان‌ها گرفته نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: می توان گفت به رغم اینکه تحقیق و تفحص هزینه زیادی را برای مجلس ایجاد کرده است، اما خروجی مثبتی تاکنون نداشته است و منجر به پیشگیری از تخلفات نمی‌شود.

نبود مجموعه سازمان یافته برای تحقیق و تفحص
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مجموعه سازمان یافته ای برای انجام درست تحقیق و تفحص در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن اعتباراتی که برای این اقدام هزینه می‌شود، اما متاسفانه تحقیق و تفحص‌ها تخصصی و متناسب با این اعتبارات صورت نمی‌گیرد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: جای یک مجموعه در این حوزه در مجلس خالی است و باید یک گروه کارشناسی ثابت برای تحقیق و تفحص‌‌های مجلس ایجاد شود.

درخواست از قوه قضائیه برای سامان‌دهی نتایج تحقیق و تفحص از سازمان‌ها
وی با درخواست از قوه قضائیه برای سامان‌دهی نتایج و گزارشات  تحقیق و تفحص از سازمان‌ها و نهادهای مختلف عنوان کرد: به علت اینکه منافع مردم در میان است، درخواست می‌کنم تا قوه قضائیه بعد از خروجی تحقیق و تفحص و قراِئت آن در مجلس، موارد و تخلفات احتمالی ذکر شده را پی‌گیری کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که در مواردی مشاهده می‌شود در روند تحقیق و تفحص‌ها به اعضای این هیئت هتک حرمت صورت می‌گیرد، بیان کرد: با توجه به اینکه مدیران برخی وزارت خانه‌ها از ابتدا شروع به کار هیات تحقیق و تفحص به اعضای این هیات اتهاماتی را وارد می‌کنند، تقاضا دارم این موارد نیز از طریق قوه قضائیه پیگیری و با متخلفات برخورد قانونی شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در خاتمه با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از سازمان‌ها با هزینه‌های که در بردارد، نتیجه‌ای متناسب با هزینه‌های اعمال شده نمی‌دهد، گفت: متاسفانه در مواردی مشاهده می‌شود که برخی از افراد در مواجهه با انتقادات و دقت نظرهای هیئت کارشناسی تحقیق و تفحص اتهاماتی را به این افراد وارد می‌کنند که این رفتار جایز نیست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *