رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری نشست تخصصی مدرن سازی خدمات تاکسیرانی تهران با DRT

8:38 - 13 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۹۳۳۲
نشست تخصصی جابجایی هوشمند در شهرهوشمند با حضور مدیران سازمان تاکسیرانی شهر تهران و شرکت‌های خصوصی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش گروه جامعه ، در این نشست علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ضمن تبیین راهبرد سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مدرن سازی بخش‌های خدمات، ناوگان، تاکسیرانان و سازمان تاکسیرانی به معرفی مستقیم حمل و نقل پاسخگو به تقاضا DRT و تشریح انواع این نوع خدمت پرداخت.

وی ضمن اشاره به چند دهه قدمت این نوع خدمات در حوزه حمل ونقل افزود: امروزه با توجه به دسترسی بیشتر شهروندان به فناوری‌های نوین به ویژه تلفن‌های هوشمند همراه ارائه این خدمت به شهروندان بسیار آسان شده است و می‌توان به کمک این ابزارها، انعطاف پذیری بیشتری را برای خدمات حمل و نقل عمومی به ویژه در سرویس‌های مکمل (تغذیه کننده) مترو و اتوبوس شهری (BRT) فراهم نمود. وی در ادامه به دو نمونه از خدمات DRT که در تهران قابلیت پیاده سازی را دارد، اشاره کرد و به معرفی آن پرداخت.

در ادامه شهاب الدین کرمانشاهی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت خطوط حومه‌ای و ۳ میلیون سفری که بصورت رفت و برگشت در شبانه روز از شهر‌های اقماری تهران به این کلانشهر صورت می‌پذیرد، بر لزوم توجه شهرداری به کاهش استفاده از خودرو در این سفر‌ها و راهکار‌های پاسخ به این تقاضا توسط حمل و نقل عمومی اشاره کرد. در ادامه مهندس تابنده به تبیین چالش‌های پیش روی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند حمل و نقل و راهکار‌های مواجه با آن بر مبنای تجارب سایر کشور‌ها پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *