اولویت سیر قطار‌های باری موجب تأخیر قطار‌های مسافری می‌شود

13:13 - 07 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۷۷۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: اولویت دادن به قطار‌های باری و محدودیت‌های ایجاد شده در سیر و حرکت ریلی موجب تأخیر قطار‌های مسافری و افزایش نارضایتی مسافران شده است.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت رجا محمد رجبی با توجه به افزایش میانگین تأخیر قطار‌ها و نارضایتی مردم از این موضوع گفت: تأخیر قطار‌ها از مبدأ تقریباً در حد صفر است، ولی بیشتر این تأخیر‌ها در زمان سیر و در طول مسیر اتفاق می‌افتد که یک خطه بودن اغلب خطوط راه آهن، محدودیت سرعت در برخی از مناطق ریلی، طول عمر ناوگان، تلاقی قطار‌های باری و مسافری، محدودیت و طول عمر لوکوموتیو‌ها و ... از جمله مسائلی است که در بروز تاخیرات دخیل می‌باشد که امیدواریم با عنایت بیش از پیش مسؤولان و تمهیدات صورت گرفته تأخیرات به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: با توجه به این که برنامه زمان‌بندی سیر و حرکت قطار‌ها براساس برنامه‌ریزی ارائه شده از سوی راه آهن ج. ا. ا. انجام می‌شود و در این برنامه‌ریزی معمولاً اولویت سیر به دلیل مسأله‌ی درآمد‌زایی با قطار‌های باری است لذا شاهد بروز تأخیرات مکرر در روز‌های اخیر هستیم به طوری که میانگین سیر قطار‌ها به سه ساعت و نیم رسیده است.

مدیر عامل رجا گفت: در همین رابطه ممکن است در حین سیر قطار، مشکلاتی در خصوص نظافت کوپه‌ها یا سرویس‌های بهداشتی بوجود بیاید که به محض رسیدن قطار به مقصد توسط ماموران مجدداً برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات عمده همچون عمر بالا و فرسودگی ناوگان و تعداد زیاد قطار‌های در سیر، در برخی موارد مشکلات فنی مانند خرابی دیزل قطار‌ها در زمان سیر اتفاق می‌افتد که به دلیل زمان‌بر بودن عملیات پشتیبانی و تأمین دیزل جایگزین شاهد تأخیرات ناخواسته‌ای در این مواقع هستیم.

مدیر عامل رجا گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات و معضلات ریشه‌ای در بخش مسافری بویژه در تخصیص اعتبارات لازم جهت سرمایه گذاری و تجهیز و توسعه ناوگان ریلی متناسب با رشد روزافزون تقاضا، موجب شده تا خدمات ارائه شده بعضاً در حد انتظارات مسافران محترم نباشد.

وی افزود: با این حال کارکنان زحمتکش و مسؤولان خدوم این شرکت به رغم وجود موانع و مشکلات اساسی بر سر راه خدمات رسانی بهتر، تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود موجبات رفاه و آسایش هموطنان را فراهم آورند.

رجبی با بیان این که احترام به حقوق مسافران، تکریم ارباب رجوع و تأمین راحتی و آسایش سفر برای هموطنان عزیز از سیاست‌های اصلی این شرکت می‌باشد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزیم گفت: این شرکت از کاستی‌ها و نارسایی‌های به وجود آمده از مردم عذرخواهی کرده و اطمینان می‌دهم همکاران ما تمامی تلاش خود را خواهند کرد تا در سفر‌های بعدی شاهد کمبود‌ها و محدودیت‌های فوق نباشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *