مهمترین سرمایه قوه قضائیه و نظام، اجرای عدالت در پرتو استقلال قاضی و دستگاه قضایی است

13:23 - 06 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۷۳۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به استقلال قوه قضاییه و اثر گذاری آن در کشور اظهار داشت: قوه قضاییه بعنوان یکی از قوای سه گانه نظام جمهوری اسلامی است که در قانون دو بار بر استقلال آن تصریح و تأکید شده است، زیرا مهمترین سرمایه قوه قضائیه و نظام، اجرای عدالت در پرتو استقلال قاضی و دستگاه قضایی است.
مهمترین سرمایه قوه قضائیه و نظام اجرای عدالت در پرتو استقلال قاضی و دستگاه قضایی استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری بندرخمیر با اشاره به استقلال قوه قضاییه و اثر گذاری آن در کشور اظهار داشت: قوه قضاییه بعنوان یکی از قوای سه گانه نظام جمهوری اسلامی است که در قانون دو بار بر استقلال آن تصریح و تأکید شده است، زیرا مهمترین سرمایه قوه قضائیه و نظام، اجرای عدالت در پرتو استقلال قاضی و دستگاه قضایی است.
 
وی گفت: خوشبختانه کشور جمهوری اسلامی ایران با وجود تمامی تهدید‌ها و در دل منطقه‌ای پر آشوب، در نتیجه هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در نهایت صلابت، ثبات و امنیت به سر می‌برد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان، پیشگیری و مقابله با جرایم، پیگیری حقوق بیت المال و حفظ و حراست از منابع ملی را اولویت دستگاه قضایی استان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی وظیفه شرعی و قانونی آحاد مردم و مسئولین است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین سه شاخص سرعت در رسیدگی، کاهش موجودی پرونده‌های قضایی و دستیابی به زمان متعارف در نرخ رسیدگی را به عنوان مهمترین معیار‌ها در سنجش عملکرد مطلوب هر واحد قضایی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه به تشریح نقش و جایگاه ویژه و منحصر به فرد منصب قضاوت براساس آیات و روایات منصوب به معصومین و تصریح متون قانونی پرداخت و اظهار داشت:قضات در امر قضاوت نباید تحت تاثیر اشخاص حقیقی و حقوقی قرار بگیرند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *