حمله ملخ‌های صحرایی مهاجر به دشت کارخورشید میناب

17:38 - 04 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۶۶۶۵
رئیس مرکز جهادکشاورزی سندرک میناب، گفت: دسته‌های متعدد ملخ‌های صحرایی به دشت کار خورشید از توابع روستای مازاوی بخش سندرک حمله ور شده‌اند که بلافاصله عملیات سمپاشی آغاز و جلوی ورود این گونه مهاجر یک کیلومتر مانده به اراضی کشاورزی گرفته شد.

حمله ملخ‌های صحرایی مهاجر به دشت کارخورشید میناببه گزارش گروه فضای مجازی ، رئیس مرکز جهادکشاورزی سندرک میناب، گفت: دسته‌های متعدد ملخ‌های صحرایی به دشت کار خورشید از توابع روستای مازاوی بخش سندرک حمله ور شده‌اند که بلافاصله عملیات سمپاشی آغاز و جلوی ورود این گونه مهاجر یک کیلومتر مانده به اراضی کشاورزی گرفته شد.

‌سید افشین وحدانی افزود: با توجه به اینکه از قبل نیز حمله این گونه مهاجر را پیش بینی کرده بودیم، روز چهارشنبه طبق گزارش‌های مردمی از وجود ملخ در منطقه مطلع شدیم.

وی تاکید کرد: بلافاصله با حضور مدیر جهادکشاورزی میناب و مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی و دیگر همکاران بررسی‌های اولیه در این خصوص آغاز شد.

رئیس مرکز جهادکشاورزی سندرک میناب تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه وجود یکصد ملخ در هر متر مربع مشاهده شد که با سه دستگاه سمپاش ulv پاش به صورت مه پاشی عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجر آغاز شد.

وحدانی گفت: تاکنون ۳۰۰ هکتار از سطح دشت کار خورشید نسبت به هجوم ملخ‌های صحرایی مهاجر پاکسازی شده است.

این مقام مسئول، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در یک هزار هکتار از سطح این دشت عملیات سم‌پاشی علیه حمله این گونه مهاجر اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: ملخ‌های صحرایی طبق ردیابی‌های صورت گرفته از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به این منطقه مهاجرت کرده اند.

به گزارش ایسنا، دشت کار خورشید در ۲۰ کیلومتری روستای مازاوی از توابع بخش سندرک میناب واقع شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *