رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت تثبیت شش میلیون هکتار باقیمانده از اراضی ملی استان

8:36 - 21 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۲۲۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بر ضرورت تهیه نقشه کاداستری و تثبیت مالکیت شش میلیون هکتار باقیمانده از اراضی ملی این استان تاکید کرد.

آخر هفته/ ضرورت تثبیت شش میلیون هکتار باقیمانده از اراضی ملی استانرضا طالبی‌زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بر ضرورت تهیه نقشه کاداستری و تثبیت مالکیت شش میلیون هکتار باقیمانده از اراضی ملی این استان تاکید کرد.

وی در این رابطه اظهار گفت: در اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگار ادارات متولی امر زمین و مسکن می‎بایست مستندات و نقشه کاداستری قریب شش میلیون هکتار باقیمانده از اراضی ملی استان را تهیه و به ادارات ثبت تحویل دهند.

وی تصریح کرد: تثبیت اراضی دولتی در اجرای قانون جامع حدنگار گامی مهم در راستای حفظ حقوق بیت المال می‌باشد و هرگونه اعطای اعتبار و هزینه کرد در این زمینه، سبب صرفه جویی در هزینه‌هایی همچون اقدام برای رفع تصرف اراضی دولتی و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های پیچیده در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها می‌شود.

این مقام قضایی با اشاره به وجود برخی اختلافات برای تعیین محدوده معادن و مرز شهرستان‌ها گفت: ادارات متولی امر زمین و مسکن مکلف هستند نقشه تقسیمات کشوری را به عنوان مرز بین استان‌ها و شهرستان‌ها مدنظر قرار دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *