حمایت مجدد روحانی از مادورو/ انتقاد تلویحی رئیس جمهور از اروپا/ انتصاب جدید در نهاد ریاست جمهوری/ ۱۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان فارس کشف شد

7:30 - 19 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۲۲۰۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حوزه دولت در هفته جاری اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.
دولت در هفته‌ای که گذشتبه خبرنگار گروه سیاسی ، حوزه دولت در هفته جاری اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

طرح تحول سلامت توانست مشکلات خاصی را از دوش مردم بردارد/ حمایت از بیماران خاص و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را ادامه خواهیم داد/ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مغفول مانده است
 وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: طرح تحول سلامت توانست مشکلات خاصی را از دوش مردم بردارد و بنده به عنوان کسی که در سازمان برنامه و بودجه منابع مالی این طرح را هدایت می‌کردم به عنوان فرد معتقد به این طرح به طور قطع نقاط قوت طرح را بیش از پیش به پیش خواهم برد.

جهانگیری: با وجود همه محدودیت‌ها کشور در مسیر توسعه قرار دارد
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب طرح‌های بسیاری در سرتاسر کشور در حال افتتاح است، گفت: پیام افتتاح این طرح‌ها این است که کشور با وجود همه محدودیت‌ها و کارشکنی‌ها در مسیر توسعه قرار دارد.

بیمارستان ۸۵ تختخوابی شهرستان بهار و نیروگاه خورشیدی شهدای همدان افتتاح شد
 معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر به استان همدان، بیمارستان آیت‌الله بهاری شهرستان بهار را که در زمینی به مساحت۱۳هزار و ۲۸۷ متر و با زیربنای ۸ هزارو ۳۲۱ متر و با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان ساخته شده است، افتتاح کرد.

استاندار خوزستان: برآورد خسارات سیل‌های اخیر در دست بررسی است
 استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه دربارش‌های سیل آسای هفته گذشته به شهروندان، واحد‌های مسکونی - تجاری و دام‌ها آسیب نرسید، تنها خساراتی به زمین‌های کشاورزی وارد شده است که میزان این آسیب‌ها در حال بررسی و رسیدگی است.

رحمانی فضلی: مردم عنصر و نقش آفرین اصلی انقلاب بوده و هستند/ تا رسیدن به آنچه می‌خواهیم راه طولانی داریم؛ اما با اراده خودمان، ضعف‌ها را پشت سر می‌گذاریم
 وزیر کشور بیان کرد: اکنون حضور ما در منطقه به عنوان یک عامل مستقل و تعیین کننده است، بعلاوه حضور ما حتی در عرصه بین المللی و توازن‌های بین المللی تاثیرگذار است.

وزیر کشور: نیاز به طرح جامع با مدیریت یکپارچه برای مقابله با تصرف اراضی ملی داریم/ تصرف اراضی ملی خدشه بر حاکمیت و مطلقاً غیر قابل تحمل است
 وزیر کشور در نشست بررسی تخلفات تصرف در اراضی ملی بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها و ارائه طرحی جامع با مدیریت یکپارچه در کل کشور برای جلوگیری از هرگونه تصرفات غیرقانونی جدید در اراضی و همچنین برخورد با متخلفان و تصرفات پیشین تاکید کرد.

روحانی: ثبات و امنیت کامل سوریه از اهداف مهم منطقه‌ای ایران است
رئیس‌‌جمهور روابط ایران و سوریه را برادرانه، صمیمی و مستحکم‌تر از همیشه توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف مهم منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت کامل سوریه و برقراری شرایط عادی در سوریه و بازگشت مردم این کشور به زندگی عادی است.

۱۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان فارس کشف شد
با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس و در راستای مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی ۳ باند قاچاق سوخت در شهرستان‌های مرودشت، کازرون و لامرد استان فارس با هماهنگی مراجع قضایی مورد ضربه قرار گرفت و ۱۵ نفر از اعضای اصلی این شبکه را دستگیر کردند.

جهانگیری برای افتتاح چندین طرح صنعتی به استان همدان می‌رود
معاون اول رئیس جمهور به منظور افتتاح و بهره برداری از چندین طرح و پروژه مهم صنعتی و تولیدی به استان همدان سفر می‌کند.

انتصاب جدید در نهاد ریاست جمهوری
رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حکمی «علی اکبر اسماعیل آبادی» را به عنوان «معاون اداری و مالی نهاد ریاست جمهوری» منصوب کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری: در دهه فجر امسال ۳۴۶ طرح به بهره‌برداری می‌رسانیم
 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دهه فجر امسال ۳۴۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۳۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وزارت کشور با «سازندگان بنا‌های عمومى غیراستاندارد» برخورد می‌کند
 سخنگوی وزارت کشور گفت: پس از وقوع مخاطرات طبیعى مثل سیل و زلزله ضمن بررسى بناهایى که با استفاده از منابع بیت‌المال ساخته شده و به دلیل عدم برخوردارى از استانداردهاى لازم تخریب شده‌اند، با سازندگان، ناظران و مسئولان اجرایی دستگاه‌هاى مرتبط برخورد قانونی می‌شود.

روحانی: امیدواریم پروژه« احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان» به زودی عملیاتی شود
رئیس جمهور گفت: احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان یکی از پروژه‌های مهم دو کشور است و خوشحالیم که امروز توانسته‌ایم به تمامی تعهدات خود در این راستا عمل کرده و لوله انتقال گاز را به نزدیک مرز پاکستان برسانیم و امیدواریم این پروژه با تلاش مسئولان پاکستانی به زودی عملیاتی شود.

روحانی: روابط تهران با آنکارا صمیمی‌تر، نزدیک‌تر، عمیق‌تر و طولانی‌تر از ۴۰ سال گذشته است
رئیس جمهور گفت: امروز روابط تهران با آنکارا صمیمی‌تر، نزدیک‌تر، عمیق‌تر و طولانی‌تر از ۴۰ سال گذشته است و بدون تردید این روابط دوستانه به نفع دو کشور و منطقه می‌باشد و می‌توانیم با کمک یکدیگر صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان بیاوریم.

روحانی تلویحا از «تاخیر اروپا در راه‌اندازی کانال مالی» انتقاد کرد
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز اتحادیه اروپا قدم اولیه را اگر چه با تأخیر زیاد در زمینه مالی برداشته است، اظهار داشت: البته از اینکه اتحادیه اروپا نشان داد می‌تواند در برابر چهره خشم‌آلود آمریکا استقلال عمل داشته باشد، خوشحال هستیم.

سفرای جدید ۸ کشور استوارنامه‌های خود را تقدیم روحانی کردند
 امروز پاستور محل استقرار رئیس‌جمهور کشورمان، روز پرترافیکی را به لحاظ حضور سفرا و دیپلمات‌های خارجی سپری کرد. سفرای جدید ۸ کشور مالی، قزاقستان، سیرالئون، پاکستان، تونس، ترکیه، کرواسی و ونزوئلا استوارنامه‌های خود را تقدیم حسن روحانی کردند.

روحانی: پشتیبان دولت قانونی آقای مادورو هستیم
 رئیس جمهور با اعلام پشتیبانی مجدد تهران از دولت قانونی ونزوئلا تاکید کرد که اتحاد ملت ونزوئلا با دولت قانونی این کشور بسیار مهم است و در این توطئه جدید ملت ونزوئلا پیروز شده و به آمریکایی‌ها نشان خواهند داد که حق مداخله در امور کشور خود را نمی‌دهند.

 معاون سیاسی وزیر کشور: برای بالا بردن اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردمی تلاش می‌کنیم
 معاون سیاسی وزارت کشور گفت: وزارت کشور تلاش می‌کند تا با ظرفیت بالایی که در سطح مدیریت اجرایی کشور دارد، با ایجاد تعامل و زمینه‌های همکاری متقابل بین تمام گروه‌ها از جمله ائمه جمعه، فضای مناسب را برای بالا بردن اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردمی فراهم کند.

«فانوس‌ماهی‌ها» وزیر را به مجلس کشاند/ حجتی توضیح داد؛ نمایندگان قانع نشدند
 وزیر جهاد کشاورزی گفت: صیادان محلی که امکان صید ماهی در عمق ۲۰۰ متری داشته باشند می‌توانند مجوز دریافت کنند و مشکلی وجود ندارد.

اسناد کاهش محرومیت و توسعه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تکمیل می‌شود
 پیرو سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، آخرین بررسی‌ها، برای تکمیل قطعات مربوط به پازل تدوین اسناد کاهش محرومیت و توسعه شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان تکمیل می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *