ایران در بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم عراق محبوبیت و نفوذ دارد/ عراقی‌ها به سردار سلیمانی افتخار می‌کنند

10:21 - 17 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۱۹۹۴
آیت ا... «سید مجتبی حسینی» درباره محبوبیت ایرانی‌ها در بین مردم عراق گفت: «به نظر من این محبوبیت و نفوذ بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم عراق گسترش دارد. البته این نفوذ، درجاتی دارد.

ایت الله حسینی به گزارش گروه فضای مجازی ،  نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق درباره محبوبیت ایرانی‌ها در بین مردم عراق گفت: «به نظر من این محبوبیت و نفوذ بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم عراق گسترش دارد. البته این نفوذ، درجاتی دارد. برخی از افراد، بسیار مخلص هستند و صد در صد به این افتخار می‌کنند که گوش خود را به ندای مقام معظم رهبری سپرده اند. البته ما به این افراد هم توصیه می‌کنیم که اگر خود را ولایی می‌دانند، دیگران را غیر ولایی ندانند و افرادی را که انتقاد‌هایی دارند نفی و طرد نکنند. خیمه ولایت، خیمه‌ای است که شامل همه است. برخی افراد از آن‌ها معتدل‌تر هستند. برخی انتقاد‌هایی دارند. برخی تحت تاثیر شبهات مخالفان قرار گرفته اند، اما در مجموع مخالف نیستند. البته در بین مردم و خصوصا سیاسیون، افرادی نیز هستند که با ایران مخالف اند. برخی افراد نیز کاملا تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته اند. در برخی مناطق مانند بصره که از مناطق انقلابی عراق است، با توجه به تنوع زیاد دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی، در این منطقه، مشکلاتی به وجود آمده است.»

 

آیت ا... سید مجتبی حسینی افزود: «فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق، برای اکثریت مردم، مثبت بوده است و از آن به دخالت تعبیر نمی‌کنند. توده مردم عراق، از اقدامات ایران در عراق قدردانی می‌کنند. «قاسم سلیمانی» به ویژه در مناطقی که درگیر جنگ بوده اند، بسیار محبوب است و مردم، عکس‌های زیادی از او را در جا‌های مختلف شهر و از جمله حسینیه‌ها و حتی مضیف عشایر نصب می‌کنند، و به او افتخار می‌کنند و در سخنرانی‌های خود نیز از او به نیکی نام می‌برند. من در مسافرت‌هایی که به نقاط مختلف عراق دارم، شاهد این موضوع بوده ام. مثلا حدود دو هفته پیش، به مناطق «کرکوک»، «طوز خورماتو»، «تازه خورماتو» و «بشیر و...» سفر کرده بودم. مناطقی که داعش در آن جنایات بسیاری انجام داده و افراد زیادی در آن به شهادت رسیده اند. مردم آنجا به «حاج قاسم» به شدت افتخار می‌کردند. حتی شعرا درباره او شعر گفته اند. در نشست با عشایر و دانشگاه، این موضوع مشخص بود. مثلا در دانشگاه کرکوک، مدیرکل دانشگاه استقبال بسیار خوبی از ما داشت. معاون و سخنگوی رئیس دانشگاه، از ایران، مقام معظم رهبری و حاج قاسم، بسیار تجلیل کرد. نشان عالی دانشگاه کرکوک را هم به بنده دادند. عشایر بخش‌های مختلف هم در تکیه‌ها و مضیف خود، صحبت‌های بسیار خوبی داشتند. مردم این مناطق اکثرا ترکمن‌ها و کاکایی‌ها هستند که شامل شیعیان و اهل سنت هستند. اما از بنده به عنوان یک روحانی ایرانی فارس، بسیار استقبال کردند. البته بعضی رسانه‌ها نیز از این موضوع به دخالت ایران در این منطقه تعبیر کردند.»

منبع: خراسان

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *