لزوم توجه بیشتر بانک‌ها به صنایع کوچک

20:33 - 09 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۹۳۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد کشور در شرایط سخت و ویژه‌ای قرار دارد به شکلی که نیاز فعالان اقتصادی بلاخص تولید کنندگان به نقدینگی به شدت افزایش پیدا کرده است.

لطفعلی بخشی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص نیاز تولیدکنندگان کشور به نقدینگی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی ویژه‌ای که در حال حاضر در کشور حکم فرما است و همچنین با توجه به افزایش قیمت چند برابری مواد اولیه، نیاز تولید کنندگان صنایع کوچک به نقدینگی تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی در رابطه با نقش بانک‌ها بر رفع نیاز‌های مالی تولیدکنندگان تصریح کرد: بانک‌ها در همین راستا می‌توانند نقش بسیار مهم و موثری در تامین نیاز‌های مالی تولید کنندگان و سرمایه داران داشته باشند یعنی باید سرمایه‌هایی را تحت عنوان وام به تولید کنندگان پرداخت کنند تا این واحد‌ها بتوانند با در دست داشتن این سرمایه‎ها خط تولید خود را افزایش دهند و به چرخه‌ی اقتصادی در کشور کمک شایانی کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه افزود: یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند بازار صنایع کوچک را رونق دهد این است که بانک‎ها می‌توانند به خریداران صنایع کوچک اعتبار خرید ارائه بدهند تا شاهد پیشرفت در تولید صنایع و افزایش روز افزود خود کفایی در کشور باشیم.
 

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که توجه بانک‌ها به صنایع کوچک و متوسط بیشتر شود علاوه بر تاثیر مثبت و روزافزونی که به چرخه‌ی اقتصادی خواهد داشت، اشتفال را در کشور تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد که خود از مشکلات بزرگ این روز‌های کشور است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *