کاش به بازیگران تئاتر بهای بیشتری داده شود/درآمد تئاتر کفاف حداقل‌های زندگی معمولی را هم نمی‌دهد

10:04 - 01 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۶۹۶۴
بازیگر سریال ممنوعه گفت: من نگاه منفی به علاقه شدید بازیگران برای حضور در سینما ندارم اما ای کاش به تئاتر هم بهای بیشتری داده میشد تا تنها به عنوان یک پیش نیاز دیده نشود و برای خودش محلی برای رشد، درآمد و ترقی باشد.

احسان خان‌محمدی بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص بازی در مجموعه سریال شبکه نمایش خانگی "ممنوعه" گفت: جلوی دوربین امیر پورکیان قرار گرفتن در کل برای هر بازیگری جذاب است زیرا از هیچ چیز ساده نمی‌گذرد و تمامی برداشت‌ها را با وسواس و موشکافی فراوان بررسی می‌کند. همین دقت برای من که به دنبال فرصتی برای حضور مثمر ثمر در عرصه تصویر هستم بسیار جذاب است.

وی در همین راستا ادامه داد: بازی در سریال اتفاق جالبی است زیرا سریال نسبت به فیلم سینمایی مخاطبان بیشتری دارد و همین باعث می‌شود به خوبی دیده شده و مورد توجه و نقد و بررسی مخاطبان قرار بگیرید.

////////////////////////////

بازیگر نمایش یک اتفاق کوچک درباره شروع بازیگری خود اذعان کرد: نزدیک به شش سال پیش وارد عرصه بازیگری شدم. نکته جالب آنجا بود که همان اول راه برای تست در فیلمی به تهیه کنندگی امیر پورکیان حاضر شدم و خوشبختانه آنقدر برخوردها و واکنش‌ها مثبت بود که من تصمیم گرفتم از آن موقع به بعد کارم را بسیار جدی‌تر آغاز کنم.

وی در مورد جایگاه فعلی خود در عرصه بازیگری تاکید کرد: بدون شک بازی در سریالی مثل سریال ممنوعه برای هر بازیگری اتفاق مثبتی است اما من هنوز فصاله بسیار زیادی تا هدفی که در ذهنم به آن مشغولم دارم و تمام تلاشم را می‌کنم تا به آن دست پیدا کنم. شاید ممنوعه نقطه عطفی در کارنامه کاری من باشد اما اگر بخواهم بگویم که این بازی برایم نقطه اوج آرمان‌هایم بوده اینطور نیست.

////////////////////////////

بازیگر نمایش سفر عشق در همین رابطه اضافه کرد: از نظر من هر چیزی باید در زمان خود رخ دهد. من معتقدم در هر کاری همچون بازیگری باید مسیری درست طی شود. حال در همان مسیر اتفاق خوب می‌افتد اما مهم ادامه دادن مسیر است.

وی دلیل علاقه شدید بازیگران تئاتر به حضور در عرصه سینما را اینگونه توصیف کرد: از نظر من بازیگری در تئاتر و سینما فاصله چندانی ندارد اما اگر بخواهیم دلیل اشتیاق بازیگران جوان تئاتر به سینما را توصیف کنیم در اولین گام باید به مسائل اقتصادی اشاره کنیم. در نگاهی دیگر اکثر بازیگران تصور می‌کنند در عرصه تصویر امکان رشد و دیده شدن بسیار بیشتر است و بسیاری از بازیگران جوان از همان ابتدا به نیت پخته شدن به تئاتر می‌آیند تا در آینده راهی سینما شوند.

خان محمدی ادامه داد: من نگاه منفی به علاقه شدید بازیگران برای حضور در سینما ندارم اما ای کاش به تئاتر هم بهای بیشتری داده میشد تا تنها به عنوان یک پیش نیاز دیده نشود و برای خودش محلی برای رشد، درآمد و ترقی باشد.

////////////////////////////

بازیگر سریال ممنوعه درباره وضعیت امرار معاش بازیگران تئاتر افزود: جنبه‌های مالی تئاتر بسیار اندک است و به هیچ عنوان نمیتوان آن را به چشم محلی برای امرار معاش نگاه کرد. اکثر بازیگرانی که در تئاتر کار می‌کنند هم عاشقانه به این حرفه‌ مشغول هستند. درآمدهای اندک تئاتر به هیچ عنوان قادر به تامین مخارج اولیه و معمولی یک زندگی نیست.

وی درباره حضور بازیگران سلبریتی در عرصه تئاتر تصریح کرد: بخش عمده این موضوع به سلیقه و خواسته مخاطبان بر می گردد. وقتی مخاطب به دبال تماشای سلبریتی باش تهیه کننده هم آن سلبریتی را روی صحنه می‌آورد. از طرفی واقعاً اقتصاد تئاتر تا حدی ضعیف است که امکان ریسک را از تهیه کنندگان گرفته است. از نظر من اگر تلفیقی بین بازیگران چهره و جوان روی صحنه بروند، آن تئاتر هم از لحاظ مالی تامین می شود و هم امکان دیده شدن جوانان را می دهد.

////////////////////////////

وی درباره آرمان اصلی خود در بازیگری اضافه کرد: شاید بتوان گفت مثل تمام جوانانی که علاقمند بازیگری هستند من هم به لذت شهرت و دیده شدن وارد این عرصه شدم اما امروز نگاه و هدفم کاملاً عوض شده است. در حال حاضر هدفم از بازیگری زندگی کردن در فضاهای مختلف و تجربه و درک زندگی‌های متفاوت است. من امیدوارم بتوانم جتی برای مدتی کوتاه با بازیگری برای جامعه خود موثر باشم.

خان محمدی درباره فعالیت های آتی خود در عرصه بازیگری خاطرنشان کرد: دو پیشنهاد خوب از سینما و تئاتر دارم که فعلاً نمیتوانم در مورد آنها اطلاعاتی بدهم اما در یک نمایش به نام فستیوال به ایفای نقش خواهم پرداخت که اسفند ماه روی صحنه می رود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *