۴۰ تصفیه‌خانه آب و فاضلاب افتتاح می‌شود

10:49 - 30 دی 1397
کد خبر: ۴۸۶۸۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور گفت:همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور ۴۰ واحد تصفیه‌خانه آب و فاضلاب افتتاح می‌شود.

به‌گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، شاهین پاکروح گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور ۴۰ واحد تصفیه‌خانه آب و فاضلاب افتتاح می‌شود.

وی افزود: در همین زمان تعداد ۲۶ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب با مجموع ظرفیت ۴۸۳ هزار متر‌مکعب در شبانه‌روز افتتاح شده و سه میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور با بیان اینکه در بخش آب نیز تعداد ۱۲ واحد تصفیه‌خانه با مجموع ظرفیت بیش از یک‌میلیون مترمکعب در شبانه‌روز راه‌اندازی خواهد شد، ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این تصفیه‌خانه‌ها پنج میلیون نفر است.

پاکروح همچنین از آماده افتتاح بودن تعداد یک واحد تصفیه‌خانه آب در شهر ازنا و چهار واحد تصفیه‌‎خانه فاضلاب در شهر‌های کاشان، محمودآباد نمونه، خوانسار و گلبهار خبر داد و افزود: در یک سال گذشته تعداد ۷ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر‌های بیله‌سوار، رودان، استهبان، کنگاور، اردکان، ایوان، اهواز (شرق) به‌همراه ۲ واحد سامانه نمک‌زدایی آب در شهر‌های بندرترکمن و بندرعباس افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۲ واحد سامانه نمک‌زدایی آب در شهر‌های بندرعباس و بندرترکمن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش BOO با مجموع ظرفیت ۲۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در روز در دست اجراست.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور تصریح کرد: تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این تعداد تصفیه‌خانه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *