رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید بر رفع نواقص آزادراه حادثه خیز ساوه – همدان/ رسیدگی به وضعیت خط‌کشی و روشنایی محورها/ ایرادات جهت رفع نقص به پیمانکار ابلاغ شود

8:51 - 15 دی 1397
کد خبر: ۴۸۲۲۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:  آزادراه ساوه همدان یکی از نقاط حادثه‌خیز است که موارد باید جهت رفع نقص به پیمانکار ابلاغ شود.

تاکید بر رفع نواقص آزادراه حادثه خیز ساوه – همدان/ رسیدگی به وضعیت خط‌کشی و روشنایی محورها/ ایرادات جهت رفع نقص به پیمانکار ابلاغ شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ قوه قضائیه در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران دارای وظایف و مسئولیت‌های گسترده‌ای است. این قوه علاوه بر رسیدگی به شکایات، حل و فصل اختلافات و دعاوی و رفع خصومت و اتخاذ تصمیم در امور حسبی، مسئولیت‌های متعدد و گسترده دیگری نیز بر عهده دارد و نظارت بر حسن اجرای قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و مسئولیت احیای حقوق عامه، بر عهده دادستان گذاشته شده است.

همچنین در صورت عدم انجام یا انجام ندادن کامل و موثر وظایف نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط و مسئول در صیانت و مراقبت از حقوق عمومی، دادستان می‌تواند حسب مورد؛ اقدام به توصیه، تذکر، اعتراض و اخطار نماید.

در همین زمینه حجت‎الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی به منظور تامین سلامتی و امنیت مسافران بر تشکیل کمیته ایمنی و رفع نواقص آزادراه حادثه خیز ساوه – همدان تاکید کرد. 

حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به اینکه  آزادراه ساوه-همدان یکی از نقاط حادثه‌خیز است که موارد باید جهت رفع نقص به پیمانکار ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته ایمنی در این زمینه با راه و شهرسازی است، باید این کمیته تشکیل و مسولیت‌ها مشخص شود و مصوبات کمیته برای شورای پیشگیری جهت پیگیری ارسال شود تا اگر دستگاهی کوتاهی کرد تحت تعقیب قرار گیرد.


وی ادامه داد: در همین رابطه نقاط حساس و حادثه‌خیزی که توسط پلیس راه مشخص می‌شود، اولویت بندی شود و نکات و طرح‌ها جهت رفع نواقص به کمیسیون ایمنی ارائه شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه آزادراه ساوه همدان دارای مشکلات زیاد همچون چراغ، دوربین و رفاهیات است؛ خاطرنشان کرد: این موارد در کمیسیون ایمنی مطرح و در اولویت قرار گیرد و نواقص محور‌ها از نظر روشنایی و خط کشی رفع شود تا رانندگان با مشکل مواجه نباشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *