رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فقیهی: بعد از استاد محمد نوری دیگر کسی در ایران آواز کلاسیک نخواند/ نوری: با استفاده از نرم افزار می‌توان فهمید مصرف برق کدام کوچه بالاتر است

14:30 - 11 دی 1397
کد خبر: ۴۸۱۲۹۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سیدعلی ضیا روز گذشته دوشنبه ۱۰دی در برنامه «فرمول یک» میزبان حامد فقیهی، خواننده موسیقی کلاسیک و یک نخبه علمی بود.

یه گزارش گروه فرهنگی ، سیدعلی ضیا روز گذشته دوشنبه ۱۰ دی در برنامه «فرمول یک» میزبان حامد فقیهی، خواننده موسیقی کلاسیک و یک نخبه علمی بود.

این خواننده گفت: خیلی مخاطبان کار کلاسیک کم است و حیف است که برای کار کلاسیک مخاطب سازی نمی‌شود. اپرا‌هایی هم که اجرا می‌شود کلاسیک نیست. قرار بود بی نوایان را کار کنیم، اما به یک اجرای کوچک بسنده کردیم و ان شاءالله سال دیگر اجرای کامل آن را خواهیم داشت.

بعد از استاد محمد نوری دیگر کسی در ایران آواز کلاسیک نخواند/ با استفاده از نرم افزار می‌توان فهمید مصرف برق کدام کوچه بالاتر است

فقیهی تصریح کرد: آواز کلاسیک مهجور واقع شده و بعد از استاد محمد نوری کسی را نداشتیم که کلاسیک بخواند. نیما مسیحا هم خیلی خوب می‌خواند، اما نمی‌دانم چرا اینقدر کمرنگ شده است.

وی همچنین با بیان اینکه چقدر حیف که تهیه کننده‌های موسیقی فقط به بیزنس نگاه می‌کنند و دنبال سرمایه گذاری هستند، یاد استاد محمد نوری را با بازخوانی قطعه‌ای از او زنده کرد.

این خواننده که در زمینه آکاپلا نیز کار می‌کند درباره بیت باکس که به تازگی رواج پیدا کرده، توضیح داد: حنجره به نوعی ساز مادر است و هر صدایی از آن درمی آید. بعضی حنجره‌ها خیلی زود راه می‌افتند، اما بیت باکس چیزی است که هرکسی می‌تواند یاد بگیرد. آکاپلا به تجربه زیاد و شناخت حنجره نیاز دارد. کیا رکنی در زمینه بیت باکس خیلی خوب کار می‌کند.

فقیهی در پایان گفت: امیدوارم بتوانم کار‌های پاپ کلاسیکی اجرا کنم که هم جوان‌ها هم قدیمی‌تر‌ها با آن ارتباط برقرار کنند. اکثر موسیقی‌هایی که حالا تولید می‌شود پاپ ایرانی نیست و با کار ترکیه و عرب و یونان تلفیق شده است و ناخالصی دارد.

بعد از استاد محمد نوری دیگر کسی در ایران آواز کلاسیک نخواند/ با استفاده از نرم افزار می‌توان فهمید مصرف برق کدام کوچه بالاتر است

ضیا در ادامه میزبان یک دانشجو بود و در سخنانی گفت: از مسئولان قضایی کشور برای برخورد در زمینه حادثه برای دانشجویان دانشگاه آزاد تشکر می‌کنم، اما از ادبیات سخیف و دور از شان یکی از مسئولان دانشگاه که گفته بود حق با مشتری است انتقاد می‌کنم.

او سپس با حامد نوری نخبه علمی گفتگو کرد که در زمینه اینترنت هوشمند فعالیت می‌کند و به نرم افزاری اشاره کرد که چنین کارآیی دارد: با استفاده از این نرم افزار خیلی راحت می‌شود فهمید مصرف برق کدام کوچه بالاتر است و به جای قطعی برق همگانی، اطلاعات خانه به خانه داشته باشیم و درست رفتار کنیم. همچنین با هوشمند کردن خانه‌ها می‌شود حتی خارج از خانه، سیستم سرمایش و گرمایش را کم و زیاد کرد.

نوری افزود: کشور ما بستر مناسبی برای هوشمند سازی دارد و با سرمایه گذاری مناسب می‌توان کار‌های بسیاری کرد. در زمینه مدیریت هوشمند شهری نرم افزاری نیاز است که با آن بتوان کل شهر را با آن اداره کرد، مثل کنترل کردن کنتور‌های برق که بتوانیم تمام مصرف ۴ میلیون مشترک تهران را بدانیم ما یک نمونه داخلی را درست کرده ایم نمونه خارجی ۱۰‌ها میلیارد دلار قیمت دارد.

وی تاکید کرد: این نرم افزار به شهرداری‌ها کمک می‌کند تا جزییات تمام اتفاقات مثل مبلغی که برای فضای سبز هزینه کرده اند را در قیاس با جمعیت دربیاورد و این به افزایش عدالت اجتماعی کمک می‌کند. همچنین اپلیکیشن موبایلی ساخته ایم که قبلا فقط نمونه خارجی آن وجود داشته و قفل شکسته بوده و امنیت آن تضمین نشده است.
این نخبه علمی در پایان گفت: در زمینه پژوهشی کاری انجام داده ام که مربوط به خودروی بدون سرنشین است که می‌تواند مشکل ترافیک را حل کند. چون یکی از دلایل اصلی ترافیک در ایران تعداد بالای ماشین‌ها نیست بلکه فرهنگ غلط است، مثلا ماشین‌ها مدام لاین عوض می‌کنند یا بین خطوط رانندگی نمی‌کنند و این باعث ترافیک می‌شود. در کانادا هیچکس لاین را عوض نمی‌کند، همه بین خطوط رانندگی می‌کنند و سرعتشان یکی است.

«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷:۴۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.


برچسب ها: کلاسیک فرمول یک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *