رئیس کل دادگستری خوزستان از مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز بازدید کرد

11:56 - 01 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۴۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان از مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان خوزستان در بازدید از مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز، بر تسریع در رسیدگی و اجرای احکام پرونده‌های کیفری و اطلاع‌رسانی نتایج آن به عموم مردم تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- علی دهقانی به همراه یکی از معاونین قضایی خود، از مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز بازدید و پس از سرکشی به شعب کیفری این مجتمع و بررسی تعدادی از پرونده‌های مفتوح با قضات این شعب دیدار و گفت‌وگو کرد.

دهقانی در این جلسه با اشاره به سیاست‌های راهبردی رئیس قوه قضاییه و سند تحول و تعالی، گفت: جرایمی که موجب اخلال در نظم عمومی و آرامش جامعه می‌شود و تسریع در صدور رأی و اجرای احکام این پرونده‌ها می‌تواند به افزایش امنیت روانی جامعه کمک کند.

وی با تاکید بر ضرورت همراه کردن دقت و سرعت در رسیدگی‌ها، تصریح کرد: اگرچه آمار شاخص ارزیابی است، اما دقت در رسیدگی نباید فدای سرعت شود از سوی دیگر نباید طولانی شدن فرایند رسیدگی به یک پرونده منجر به ناامیدی مردم از دستگاه قضایی در احقاق حق آنان شود.

دهقانی افزود: مجازات‌ها باید متناسب و بازدارنده باشد و اجرای احکام به موقع و با قید فوریت انجام و در خصوص پرونده‌های مهم برای افکار عمومی، اطلاع‌رسانی شود. 

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق، گفت: باید ساز و کار‌هایی برای تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها اندیشیده و بازنگری‌هایی صورت گیرد. 

دهقانی افزود: در ارسال پرونده‌ها به شورای حل اختلاف جهت مصالحه به نحوی که پرونده‌های با قابلیت مصالحه به جهت سازش ارسال شوند دقت و از ارسال پرونده‌هایی که مراجعین آن منتتظر رسیدگی و صدور حکم هستند، اجتناب شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان همچنین بر استفاده از فرایند دادرسی الکترونیک، ابلاغ الکترونیک، نظارت بر ضابطین خاص و عام، نتیجه محور بودن رسیدگی‌ها، صدور آرای متقن و قاطع تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *