وضعیت مرزهای آمریکا؛ ده‎ها هزار نفر در بازداشت قرار دارند

10:00 - 01 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۴۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت مرزهای آمریکا؛ ده‎ها هزار نفر در بازداشت قرار دارند
آمریکا طی ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری را برای متوقف کردن جریان ورود مهاجران به این کشور از سمت مرز جنوبی انجام داده، اما تاکنون موفق نبوده است.

خبرگزاری میزان - بازداشت مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک در ماه‌های اخیر همچنان ادامه داشته است. 

براساس تازه‌ترین آمارها، بیش از ۶.۴ میلیون مهاجر در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن در زمان تلاش برای ورود به آمریکا از سوی افسران مرزبانی این کشور متوقف شده‌اند. این آمار بایدن را از نظر سیاسی آسیب‌پذیر کرده و این در حالی است که تنها ۶ ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، می‎گوید که تعداد مهاجران که برای عبور به آمریکا به مرز مراجعه می‌کنند به ۶ هزار نفر در روز رسیده است.

آمار جداگانه اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) نشان می‌دهد که حدود ۱۷۷ هزار مورد بازداشت مهاجران در ژانویه (دی/بهمن ۱۴۰۲) ثبت شده است. همچنین حدود ۱۸۹ هزار مهاجر هم در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن تا اردیبهشت) بازداشت شده‌اند.

 

وضعیت مرزهای آمریکا؛ آمار بالای عبور مهاجران

 

آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد که ۱۷۹ هزار مهاجر در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) بازداشت شدند. در حالی که مقام‌های آمریکایی می‌گویند که تعداد مهاجران وارد شده در آمریکا طی ماه‌های گذشته کاهش یافته، اما در مجموع ورود این افراد از طریق مرز آمریکا و مکزیک در سال‌های اخیر به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

افزایش بودجه مراکز بازداشت مهاجران

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بودجه مراکز بازداشت مهاجران را در تلاش برای بهبود اجرای جلوگیری از ورود مهاجران افزایش داده است. اما این اقدام او خشم ده‌ها گروه بشردوستانه را برانگیخت که می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا به وعده‌های حقوق بشری خود عمل نکرده است.

بیش از ۲۰۰ سازمان، از جمله دیده‌بان حقوق بشر، مرکز ملی دادگستری مهاجران و عفو بین‌الملل، ماه گذشته در نامه‌ای سرگشاده تند، افزایش بودجه مراکز بازداشت مهاجران از سوی بایدن را خیانت کامل به وعده‌های انتخاباتی خواندند.

 

وضعیت مرزهای آمریکا؛ آمار بالای عبور مهاجران

 

این گروه‌ها می‌گویند مهاجرانی که در بازداشتگاه‌ها می‌مانند، ضربه‌های مادام‌العمر ناشی از بدرفتاری و رفتار غیرانسانی‌ را که به دلیل اتکای آمریکا به بازداشت، عمدتاا از طریق زندان‌های خصوصی و زندان‌های شهری متحمل شدند، با خود حمل می‌کنند.

به گفته این گروه‌های حقوق بشری، بودجه بالا و تاریخی دولت بایدن از تمام ۴ سال دولت ترامپ فراتر رفته است.

برخورد با مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی

به گفته دانشگاه سیراکیوز که داده‌های مهاجرت فدرال را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند، در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار نفر در مراکز مهاجرت بازداشت مرزی آمریکا به‌سر‌می‌برند.

افرادی که به آمریکا رفته و منتظر مراحل مهاجرت یا اخراج هستند در این مراکز نگهداری می‌شوند. علاوه بر این، افرادی که براساس قانون آمریکا تحت بازداشت اجباری قرار دارند نیز در این مراکز قرار خواهند گرفت.

بازداشت‌شدگان هم شامل کسانی می‌شوند که سال‌ها در آمریکا بوده‌اند و هم افرادی که به‌تازگی وارد آمریکا شده‌اند. افراد بازداشت شده و همچنین شامل زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و جسمی، بازماندگان خشونت خانگی، شکنجه، و قاچاق انسان و سایر افراد به‌ویژه آسیب‌پذیر است.

بیش از ۶۰ درصد افرادی که در بازداشتگاه‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا نگهداری می‌شوند، هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارند.

 

وضعیت مرزهای آمریکا؛ آمار بالای عبور مهاجران

 

جسی فرانتسبلاو، مشاور ارشد سیاست‌گذاری در موسسه ملی عدالت مهاجرت آمریکا، می‌گوید: بازداشتگاه‌ها مملو از سوء‌استفاده سیستمی و رفتار غیرانسانی بوده است. در حالی که ماهیت بازداشت مهاجران قرار است انسانی باشد، اما در نهایت ماهیت بسیار تنبیهی در داخل تاسیسات دیده می‌شود.

فرانتسبلاو، گفت با آن‌ها (مهاجران) همان‌گونه رفتار می‌شود که با مجرمان در سیستم جنایی رفتار می‌شود.

به گفته وی، بسیاری از مراکز اداره مهاجرت و گمرک آمریکا با اتهام‌ها و تحقیق‌هایی در مورد تجاوز جنسی، مراقبت پزشکی نامناسب و استفاده تنبیهی از سلول انفرادی مواجه بوده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *