نشست دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی برگزار شد

8:43 - 01 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۴۲۸
نشست دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی برگزار شد
دومین نشست ۳۸ دبیرخانه سلامت دستگاه‌های اجرایی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مسئولین دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی برگزار و بر اولویت قرار دادن سلامت و امنیت غذایی در دستگاه‌های اجرایی تاکید شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در دومین نشست ۳۸ دبیرخانه سلامت دستگاه‌های اجرایی، ضمن تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی، حسین امیر عبداللهیان و هیئت همراه در سانحه هوایی عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امور مربوط به سلامت مردم با جدیت بیشتر از گذشته پیگیری خواهد شد و هیچ خللی در امور مردم و کشور صورت نمی‌پذیرد و بر همین اساس، موضوع سلامت غذا که مهم‌ترین موضوع دولت مردمی می‌باشد در اولویت برنامه‌های این دبیرخانه قرار دارد.

محمداسماعیل مطلق اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها باید با همدلی و همفکری، سلامت غذا را از مزرعه تا سفره در برنامه‌های خود قرار داده و پیشنهادات و برنامه‌های خود را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال نمایند.

در ادامه این نشست، مهدی اسلام پناه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با ابراز تاثر عمیق از شهادت رئیسی، تصریح کرد: راه خادم الرضا و رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را در انجام وظایف محوله بدون هیچ خللی دنبال خواهیم کرد.

زهرا عبداللهی، رئیس گروه هماهنگی سیاست‌های امنیت غذا و تغذیه و تهدیدکننده‌های محیطی سلامت و محیط زیست دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، اظهار داشت: ایشان تنها رئیس جمهوری بود که در مدت یکسال دو جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل دادند.

وی گفت: آیت الله رئیسی موضوع امنیت غذایی و تامین غذای سالم و با کیفیت و ارزان را مورد تاکید قرار می‌دادند و طی رهنمود‌های دفتر وی که بعد از هفدهمین جلسه شورای عالی ابلاغ شد از همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها خواسته شد اولویت برنامه هایشان در خصوص امنیت غذا و تغذیه را ارائه دهند و ماموریت دبیرخانه شورا در این خصوص اخذ و هماهنگی برنامه‌ها و الزامات در خصوص امنیت غذایی از دستگاه‌ها است تا مردم، دسترسی به غذای سالم، ارزان و کافی داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای هدفمندی بیشتر جلسات، در هر جلسه‌ای یک یا دو دستگاه برنامه‌های اولویت دار دستگاه متبوع را در سال جاری اعلام کنند که علاوه بر اینکه سازمان‌های همکار در جریان قرار می‌گیرند دبیرخانه شورای عالی نیز حمایت‌ها و پیگیری‌های لازم را در خصوص اینکه دستگاه‌ها حداقل الزامات را داشته باشند انجام دهند.

در ادامه زهرا پیراوی ونک، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی سازمان ملی استاندارد ایران، ضمن اعلام موفقیت جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در اپک و آیلک، آن را موفقیت بسیار بزرگی عنوان کرد که بعد از سه دهه برای سازمان ملی استاندارد رقم خورده است.

گفتنی است این نشست با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مسئولین دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند و مسئولین دبیرخانه‌های سلامت ۳۸ دستگاه اجرایی نظرات خود را درباره موضوع جلسه اعلام نمودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *