گفت‌وگو|

ساعی: به ۴ المپین تکواندو اعتقاد و اعتماد داریم/ سلیمی اسیر جوسازی حریف کره‌ای نشد

7:45 - 01 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۴۱۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
ساعی: به ۴ المپین تکواندو اعتقاد و اعتماد داریم/ سلیمی اسیر جوسازی حریف کره‌ای نشد
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: ما به ۴ المپین تکواندو اعتقاد و اعتماد داریم و تمام هدفمان این است که این نفرات بدون مشکل و دغدغه به المپیک برسند.

هادی ساعی در گفت‌وگو با میزان، درباره کسب عنوان قهرمانی تیم ملی تکواندو مردان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ویتنام اظهار داشت: ملی‌پوشان تکواندو کار خیلی بزرگی انجام دادند و نباید به سادگی از کنار این اتفاق عبور کنیم. قهرمانی در آسیا همیشه سخت است و باید به کادرفنی و بازیکنان بابت این موضوع تبریک بگویم.

وی درباره عملکرد وزن به وزن تکواندوکاران تیم مردان افزود: فینال آرین سلیمی و حریف کره‌ای خیلی مهم بود که ملی‌پوش سنگین وزن ما عالی کار کرد و اسیر جوسازی حریف نشد و سزاوارانه به قهرمانی رسید. مهران برخورداری هم که یک وزن بالاتر از استاندارد‌های خود مبارره کرد، عملکرد فنی خوبی نشان داد.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: میرهاشم حسینی در بدترین زمان ممکن مصدوم شد و این رقابت‌ها را از دست داد، اما انصافاً علی خوش‌روش ما را رو سفید کرد و خیلی خوب مبارزه کرد.

*نباید نتایج کل تیم بانوان را زیر سوال ببریم

ساعی افزود: اینکه محمدحسین یزدانی و علی خوش‌روش نخستین قهرمانی آسیا بزرگسالان خود را پشت سر گذاشتند و خیلی هم خوب بودند برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مطمئن هستیم که شرایط تیم ملی در آینده بهتر از این هم خواهد شد.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره اینکه چرا از نتایج تیم بانوان انتقاد می‌شود، گفت: عملکرد تیم بانوان اصلاً بد نبود. نباید وقتی ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده نتایجی کمتر از انتظار ما گرفتند، نتایج کل تیم را زیر سوال ببریم. ضمن اینکه کیانی و نعمت‌زاده مهره‌های ارزشمند ما هستند که برای المپیک روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم. 

*قیاس قهرمانی آسیا و المپیک اشتباه است

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به کسب مدال‌های خوشرنگ در المپیک امیدوار بود، تصریح کرد: قیاس رقابت‌های قهرمانی آسیا و المپیک اشتباه است. اصلاً نباید این دو رویداد را به هم تشبیه کرد، چون پیک کاری المپین‌های ما و تمام دنیا برای المپیک پاریس است. ما به چهار المپین تکواندو اعتقاد و اعتماد داریم و تمام هدفمان این است که این نفرات بدون مشکل و دغدغه به المپیک برسند و بهترین نمایش خود را روی شیاپ چانگ پاریس داشته باشند.

ساعی در پایان خاطرنشان کرد: کیانی، نعمت‌زاده، برخورداری و سلیمی حرفه‌ای هستند و به قدری افتخار کسب کرده‌اند که با یک باخت هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. باید شرایط این نفرات را در رنکینگ بسنجیم تا ببینیم نیازی به حضورشان در تورنمت‌های پیش از المپیک است یا خیر.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *