رئیس کل دادگستری استان مرکزی: تلاش می‌کنیم مردم از خدمات مطلوب قضایی بهره‌مند شوند

13:17 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: تلاش می‌کنیم مردم از خدمات مطلوب قضایی بهره‌مند شوند
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی در مسیر رضایت‌مندی مردم صورت می‌گیرد، گفت: اجرای سند تحول و تعالی قضایی نویدبخش اجرای بخش زیادی از انتظارات و توقعات مردم در سال‌های آینده خواهد بود.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی در جریان سفر یک روزه به شهرستان فراهان و در دیدار با قضات این دادگستری، با اشاره به اینکه شهرستان فراهان دارای مردمی فکور و فرهیخته است، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم که مردم از خدمات مطلوب قضایی بهره‌مند شوند و همکاران قضایی و اداری نیز در شرایط و فضای مناسبی به مردم خدمات‌رسانی کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سند تحول و تعالی قضایی نویدبخش آن است که در سال‌های آینده می‌توان بخش زیادی از انتظارات و توقعات مردم را به نحو احسن اجرایی کرد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی رسالت و مسئولیت بسیار خطیر اجرای عدالت را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، بیان کرد: رسالت‌ها و وظایف دستگاه قضایی با امکانات، نیروی انسانی و فضای اداری موجود تناسب ندارد و همین مسائل موجب شده مردم از برخی مسائل و مشکلات موجود ناراضی باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: روحیه جهادی موجود که در بین مسئولان نظام یک اصل است؛ در دستگاه قضایی در عمل وجود دارد و تلاش‌های فراوانی در مسیر رضایت‌مندی مردم صورت می‌گیرد. موجب افتخار است که نیرو‌های جوان دستگاه قضایی کارآمد هستند و از نظر علمی و تجربی در جایگاه بالایی قرار دارند.

وی تأکید کرد: ورودی بالای پرونده به دستگاه قضایی بسیار قضات و کارکنان دادگستری را می‌آزارد و کاهش ورودی چیزی است که با کمک دیگر دستگاه‌ها و با توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم باید محقق شود و راه دیگری نخواهد داشت تا این دستگاه بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرونده‌ها رسیدگی کند.

 حضور در گلزار مطهر شهدای این شهرستان و گلباران قبور مطهر شهدای والامقام، دیدار با امام جمعه، نشست مشترک با قضات دادگستری فراهان و بازدید از شورای حل اختلاف از دیگر برنامه‌های سفر رئیس کل و هیئت ارشد قضایی استان به شهرستان فراهان بود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *