مازندران؛ شانزدهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی/ احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی

9:46 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مازندران؛ شانزدهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی/ احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی
شانزدهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی به استان مازندران در حالی انجام شد که با حضور رئیس جمهور ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی مازندران که در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، احیا شد.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، کشاورزی، صنعت، گردشگری، جنگل، دریا و به خصوص نیروی انسانی کارآمد و مخلص را ظرفیت‌های ویژه این استان برای پیشرفت اقتصادی توصیف و تصریح کرد: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز علمی و نیز پیشینه و قدمت تاریخی و شخصیت‌ها و مفاخر بیشمار که نه تنها در استان و کشور بلکه در جهان اسلام می‌درخشند، در کنار تاریخ و تمدن و هویت دینمدار مردم مازندران ظرفیت‌های قابل توجهی برای رشد و پیشرفت این استان هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سفر اول استانی دولت به مازندران مصوبات خوبی داشتیم که اقدامات خوبی هم در راستای اجرای آن‌ها صورت گرفته است، افزود: در این سفر کیفیت اجرای این مصوبات را رصد خواهیم کرد تا میزان تاثیر گام‌های برداشته شده برای اجرای آن‌ها در رشد و پیشرفت استان مشخص شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه اقدامات دولت در زمینه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال در استان ادامه داد: دولت همچنین توانسته بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی استان را که متاسفانه راکد شده بودند، احیا کند که خود این مسئله فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد کرده است.

رئیس جمهور با عرض سلام و ادب به خانواده معظم شهدا، شهدای سرافراز و جانبازان و ایثارگران استان که همواره برای مازندران و کشورمان مایه افتخار بوده‌اند، اظهار داشت: امیدوارم در این سفر بتوانیم برای تامین بخشی از نیاز‌های استان که استاندار ، نماینده مقام معظم رهبری در استان، مدیران، نمایندگان، نیرو‌های مسلح، عزیزان بسیجی و همه مدیران در استان بررسی کردند، تصمیمات موثری اتخاذ کنیم.

رئیس جمهور در شانزدهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه مازندران، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد مرکز این استان شد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر علاوه بر پیگیری روند اجرای مصوبات سفر دور اول دولت مردمی، چند طرح بهداشتی، درمانی از جمله بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی قائمشهر را به بهره‌برداری خواهد رساند.

دیدار‌های عمومی با مردم شریف ساری و نوشهر، شرکت در جشن احیای ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی راکد و حضور در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان مازندران است.

رئیس جمهور: اجرای عملیات وعده صادق نشان داد هماهنگی و اجماع همه بخش‌ها چقدر در موفقیت اقدام موثر است
۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۶:۰۰

آیت الله رئیسی در اجتماع باشکوه مردم ساری گفت: اجرای عملیات وعده صادق نشان داد هماهنگی و اجماع همه بخش‌ها چقدر در موفقیت اقدام موثر است/ امروز همه بخش‌ها در مقابله قاطع با فساد و کژی‌ها اجماع دارند

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز میان همه بخش‌های کشور برای برخورد قاطع با سوداگران و سودجویان اجماع وجود دارد، گفت: تجربه اجرای موفق عملیات وعده صادق نشان داد که وجود اجماع و هماهنگی میان همه بخش‌ها چقدر در موفقیت اقدامات و برنامه‌ها تاثیرگذار است.

اول تولید بعد واردات، آن هم به اندازه رفع نیاز/ وظیفه دولت در سال ۱۴۰۳ فراهم‌کردن زمینه مشارکت مردم است
۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۲:۳۱

رئیس‌جمهور در جمع اقشار مختلف مردم مازندران گفت: این استان زمینه تولید مواد غذایی را دارد؛ برنج و مواد لبنی تولیدشده در استان مازندران زمینه بسیار خوبی برای اشتغال است

وی افزود: سیاست دولت، استفاده از تولیدات داخلی است، در همین راستا کالایی که تولید داخل نتواند آن را تامین کند، باید وارد شود، آن هم به نحوی که به تولید داخلی ضربه وارد نشود

آیت الله رئیسی گفت: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است؛ وظیفه دولت در سال ۱۴۰۳ فراهم‌کردن زمینه مشارکت مردم است.

احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران/ ایجاد بیش از ۹ هزار و ۵۶۴ فرصت شغلی
۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۰:۲۲

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که به طور میانگین بیش از ۷ سال تعطیل و نیمه تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت.


با بازگشت این تعداد واحد‌های احیا شده به چرخه تولید در استان مازندران در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۹ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال، برای بیش از ۹ هزار و ۵۶۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رئیس جمهور همچنین در حاشیه این مراسم از غرفه برخی شرکت‌های تازه احیا شده که در محل کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران بر پا شده بود، بازدید کرد.

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *