رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: تثبیت مالکیت افراد بر دارایی‌های منقول امنیت و آرامش روانی ایجاد می‌کند

10:24 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: تثبیت مالکیت افراد بر دارایی‌های منقول امنیت و آرامش روانی ایجاد می‌کند
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: نباید امنیت روانی مردم تحت الشعاع قرار گیرد و تمام مسئولین و کارگزاران باید در راستای تأمین امنیت و حفظ آرامش جامعه تلاش کنند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان این استان حضور یافت.

وی در ابتدای این مراسم با ابلاغ سلام گرم و صمیمی ریاست دستگاه عدلیه و تبریک دهه کرامت گفت: ایام مبارکی که در آن قرار گرفتیم، جزو افتخارات و مباهات مردم عزیز ایران است که در سایه ولایت اهل بیت (ع) خاصه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) زندگی می‌کنند و وجود مبارک حضرات معصومین و امامزادگان از این شجره طیبه، پناهگاه مردم در سختی‌ها و استغاثه‌ها و پل ارتباطی با خالق یکتا هست، در سایه همین ولایتمداری و از برکت وجود نورانی آنها، کشور اسلامی ما در یک امنیت و آرامش بی نظیر قرار دارد و باید قدر دان این نعمت الهی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه با اشاره به آیه ۶ سوره مبارکه انشقاق «یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ» گفت: گذشتن از دنیای مادی در عین نیاز و بخشیدن با ارزش‌ترین هستی خود یعنی جان شیرین برای حفظ دین و شرف، عزت و حریت خود و دیگران و رسیدن به قرب الی الله کاری هست که هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید و رسیدن به این درجه از خداباوری کاری سخت و پر مشقت است که مسیری دشوار دارد.

وی افزود: شهادت بالاترین این درجات و عامل ماندگاری انسان‌ها و جاودانه شدن نام آن‌هاست و به تعبیر مقام معظم رهبری: تا کسی شهید نباشد یعنی به اعلی درجه اخلاص و عبودیت نرسیده باشد شهید نمی‌شود و این امر هم میسر نخواهد شد مگر با تلاش، سختی و مبارزه با نفس که انسان را به این درجه برساند تا ذوب در خداوند بشود و این را شهدای ما به اثبات رساندند.

وی تصریح کرد: اگر امروز کشور‌های دنیا در مقابل ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زانو می‌زنند به واسطه ایثارگری‌ها شما عزیزان و خون‌های پاک بیش از دویست هزار شهید والامقام است که البته هنوز هم این راه ادامه دارد و هنوز هم خون پاک فرزندان این سرزمین در دفاع از اسلام و در صیانت و پاسداری از حریم و کیان کشور عزیزمان به خاک ریخته می‌شود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اظهار کرد: درسی که خانواده‌های شهدا به انسانیت آموختند را تاریخ نمی‌تواند بنویسد و بیان کند و زبان قاصر است.

وی ادامه داد: عبارتی در قرآن کریم هست که خداوند می‌فرماید: «وَلَوْ أَنَّمَا فِی الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلَامٌ وَالْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مَا نَفِدَتْ کَلِمَاتُ اللَّهِ.» (آیه ۲۷ سوره لقمان) ... یعنی اگر هر درخت روی زمین (در کف نویسندگان عالم) قلم شود و آب دریا به اضافه هفت دریای دیگر مرکب گردد باز نگارش کلمات خدا (که موجودات بی‌نهایت کتاب آفرینش است) ناتمام بماند، که همانا خدا را اقتدار بی‌نهایت و حکمت بی‌پایان است. انسان‌ها با تلاش و سختی به لقای پروردگار می‌رسند و او را دیدار خواهند کرد، گاهی اوقات عقل انسان از توصیف نعمت‌های خداوند عاجز است و نمی‌تواند آن‌گونه که شایسته استآن را بیان کند و شکر آن را بجا بیاورد، اما بعضاً بندگان خدا نیز کاری می‌کنند که فراتر از باور‌ها و عقل بشری است، درک این مطلب که مادری دو فرزند خود را که تمام هستی اوست، برای بقای دین، اسلام، کشور، ولایت و عزت و سربلندی نظام و مردمش می‌دهد، بسیار سخت است و شاید برای ما که در سر این سفره نشسته‌ایم غیرممکن باشد و نمی‌شود و نمی‌توانیم این عظمت و بزرگی را به تصویر بکشیم.

وی افزود: این شهادت‌طلبی و ایثارگری رزمندگان عزیز ما بود که توانست نظام ما را در این بلندای اقتدار و عزت قرار بدهد و توانست دشمنان خود را به زانو دربیاورد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با تأکید بر لزوم تکریم و قدرشناسی از خانواده‌های معظم شهدا اظهار کرد: امروز اگر کسی نسبت به این عزیزان حتی فکر ناصواب هم داشته باشد، دچار غفلت و اشتباه بزرگ شده است، باید در مقابل این خاندان تواضع داشت و همواره برای خدمت به آن‌ها و رفع مشکلات آن‌ها تلاش کرد.

وی با بیان این مطلب که خدمت به این خاندان، شرط قبولی اعمال خواهد بود گفت: همه مسئولان دستگاه قضایی مکلف و مقید هستند تا در چارچوب قانون با رعایت عدالت و انصاف نسبت به پیگیری و رفع مشکلات و خواسته‌های خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز تلاش کنند و یقین داشته باشید که در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهد شد و متعهد هستیم تا در کمترین زمان ممکن اقدامات قابل ملاحظه‌ای در راستای حل مسائل و مطالبه این عزیزان از دستگاه قضایی صورت پذیرد.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی صبح روز گذشته نیز در بازدید‌های جداگانه از انبار اموال تملیکی و پارکینگ‌های شورای هماهنگی مواد مخدر در این استان اظهار کرد: باید با ایجاد سازوکار مناسب از قبیل برگزاری مزایده‌های عمومی، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها بویژه از سیمای استان و همچنین تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، در کمترین زمان ممکن، نسبت به تعیین تکلیف اموال موجود در این انبار‌ها و خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌ها اقدام کرد تا هیچ حقی از مردم تضییع نشده و اموال آن‌ها در معرض آسیب قرار نگیرد.

وی در بازدید از اداره ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بر لزوم پاسخگویی سریع و به موقع به‌ویژه در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی تأکید و اظهار کرد: تثبیت مالکیت افراد بر دارایی‌های منقول به‌نوعی ایجاد امنیت و آرامش روانی می‌کند و امروز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اقدامات تحولی خود در کمتر از ۴۸ ساعت با فراهم بودن مقدمات و شرایط نسبت به صدور اسناد تک برگی اقدام می‌کند که این امر علاوه بر خوش‌بینی مردم به این سازمان موجب افزایش سطح اعتماد عمومی نیز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این مطلب که رضایتمندی عمومی و تعامل با مردم مهمترین رکن سلامت جامعه است، گفت: به‌هیچ عنوان نباید امنیت روانی مردم تحت‌الشعاع قرار گیرد و تمام مسئولین و کارگزاران باید در راستای تأمین امنیت و حفظ آرامش جامعه تلاش کنند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در جمع اعضای جامعه اطلاعاتی کشور نیز بر ضرورت تعامل، هم افزایی و همکاری جهت مبارزه با فساد و ایجاد امنیت در ابعاد مختلف اعم از امنیت اقتصادی، اجتماعی و روانی تأکید کرد و افزود: یکی از راه‌های تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید شناسایی و از بین بردن مفاسد اقتصادی است، دستگاه قضایی کشور نیز در مسیر تحقق منویات رهبر انقلاب و در مبارزه با فساد در اشکال گوناگون با هیچ فردی یا گروهی در هر جایگاه و مقامی که باشد تعارف نداشته و قاطعانه و بدون ملاحظه و مماشات برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *