رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی: مردم برای حل اختلافات خود ابتدا به مراکز صلح و سازش مراجعه کنند

9:48 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی: مردم برای حل اختلافات خود ابتدا به مراکز صلح و سازش مراجعه کنند
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: مراکز صلح و سازش، محیطی بدون استرس است که مردم برای حل دعاوی خود می‌توانند به آن مراجعه کنند و در نهایت به صلح پایدار برسند.

خبرگزاری میزان - همایش برنامه‌ریزی تحول و تعالی حل اختلاف با حضور حجت‌اسلام‌ والمسلمین رضا زرندی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، هادی ولایتی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه استان و روسای توسعه حل اختلاف دادگستری‌های کشور در مشهد برگزار شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در افتتاحیه این همایش با اشاره به اینکه برقراری صلح و سازش بین مردم یک تکلیف الهی است، گفت: در هر مرحله‌ای از رسیدگی به یک پرونده قضایی باید شرایط صلح و سازش را تا حد امکان فراهم کرد و در همین راستا اقدامات موثری در حوزه صلح و سازش در استان خراسان رضوی انجام گرفته است.

تشکیل ۸۰۰ شعبه همیاران صلح در استان که تأثیر زیادی در کاهش پرونده‌ها داشته است، مستقر کردن شعب حل اختلاف در برخی نواحی دادسرا‌های مشهد و راه اندازی شعب سفیران صلح که خادمان امام رضا (ع) هستند و در سطح کشور برای کسب رضایت اولیای دم فعالیت می‌کنند، از مهم‌ترین اقداماتی بود که رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به آن اشاره کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خراسان رضوی نیز در ادامه مراسم گفت: برنامه‌ریزی در جهت تعالی مراکز حل اختلاف، هزینه‌های مادی و معنوی دادرسی را برای مردم کاهش می‌دهد. 

هادی ولایتی افزود: توصیه اکید ما به مردم این است که در مسائل و مشکلات خود در ابتدا به شورا‌ها و مراکز صلح و سازش مراجعه کنند چرا که این مراکز، محیط‌های امن و بدون استرسی است که می‌توانند برای رسیدگی به دادخواست‌های خود در آنجا حضور یابند و نهایتاً به یک سازش پایدار برسند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *