رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: زیرساخت‌های سازمان اموال تملکی استان باید تقویت شود

15:31 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۳۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: زیرساخت‌های سازمان اموال تملکی استان باید تقویت شود
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سازمان اموال تملیکی استان آذربایجان غربی نیازمندی‌های ویژه از لحاظ امکانات دارد که باید برطرف شود پس لازم است وزارت اقتصاد بودجه لازم را تخصیص دهد.

خبرگزاری میزان - ناصر رضوی پور رئیس امور عمومی و قضایی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه جمشیدی معاون توسعه منابع سازمان اموال تملیکی کشور در دادگستری استان آذربایجان غربی حضور یافتند و با رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی طی نشستی صمیمی به بررسی برخی مشکلات مربوط به مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان پرداختند.

عتباتی در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت گفت: آذربایجان غربی یک استان ویژه از لحاظ امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مرزی است و شرایط خاص و پیچیده‌ای دارد که نیار به هماهنگی کامل مسئولین استان دارد. هماهنگی در استان آذربایجان غربی مطلوب است.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی، معدنی، کشاورزی و گمرکی استان استفاده شود، ولی متاسفانه علیرغم این‌ امکانات، آذربایجان غربی محرومیت خاصی دارد که باید جبران شود.

عتباتی با اشاره به وضعیت نه چندان خوب انبار‌های اموال تملیکی در چند سال پیش گفت: با ورود‌ جدی دستگاه قضایی و ایجاد هماهنگی‌های ویژه طی ۳ سال اخیر کار‌های بزرگ صورت گرفت به عنوان مثال واگن قطاری که سال‌ها توقیف شده بود، با پیگیری‌های متعدد، تعیین تکلیف شد و به ناوگان حمل و نقل استان پیوست.

وی همچنین به مصادیقی از کار‌های بزرگ انجام شده در تعیین تکلیف ماشین آلات و کالا‌های رسوبی در گمرکات پرداخت و گفت: دستگاه قضایی کاملاً در کنار سازمان اموال تملیکی است و برای جلوگیری از تضییع اموال از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به تلاش مجدانه مدیریت کشوری سازمان مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اشاره کرد و گفت: این تلاش‌ها واقعاً جای تقدیر دارد چرا که این سازمان از نظر اموال و امکانات نیازمندی‌هایی دارد که باید به صورت ویژه توسط مسئولین کشوری مورد توجه قرار گیرد و اگر نیازمندی‌ها بر طرف شود موفقیت‌های بیشتری به دست خواهد آمد، لذا وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه به رفع نیازمندی‌ها با تخصیص اعتبار لازم کمک کنند.

وی با اشاره به نیازمندی‌های استان به نیازمندی‌های دستگاه قضایی استان گفت: دستگاه قضایی استان از جهت فضا، مکان، زیرساخت‌ها و امکانات اداری امکانات بیشتری نیاز دارد و باید به تناسب وضعیت استان، اعتبار لازم تخصیص داده شود. 

عتباتی ادامه داد: ید همه مسئولان در اموال بیت‌المال امانی است و باید با احساس مسئولیت از اموال بیت المال صیانت و حفاظت کنند. سازمان بودجه و برنامه کره گشایی خوبی از مشکلات مردم داشته است.

رضوی پور رئیس امور عمومی و قضایی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های بی وقفه و موثر دادگستری استان در تعیین تکلیف اموال انبار‌های اموال تملیکی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور در گره‌گشایی از امور و مشکلات مردم نقش آفرینی خوبی داشته است.

وی افزود: هدف در همه مجموعه‌های اجرایی و قضایی حرکت به سمت حل مشکلات با همدلی و فهم مشترک است. 

رضوی پور ادامه داد: سازمان اموال تملیکی سازمانی بین دستگاهی است که نیاز به همکاری‌های دوجانبه جهت ثبت اموال در سامانه یکپارچه دارد.

وی به فرمان مقام معظم رهبری در باب جهش تولید با مشارکت مردم هم اشاره کرد و گفت: نگرش‌ها به سمت تولید با مشارکت مردم است و حاکمیت در کنار مشارکت مردم در تولید است.

رضوی پور در پایان گفت: باید کالا‌هایی که در انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات می‌مانند در سریعترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند تا سازمان اموال تملیکی صرفاً بنگاه انبارداری نشود بلکه باید با تعیین تکلیف اموال کمک کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *