ارائه خدمات عمومی رایگان به زندانیان استان خوزستان رشد ۷۲ درصدی داشته است

9:22 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۱۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ارائه خدمات عمومی رایگان به زندانیان استان خوزستان رشد ۷۲ درصدی داشته است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان از رشد ۷۲ درصدی خدمات عمومی رایگان به عنوان مجازات‌های جایگزین حبس در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- علیرضا باوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی و برنامه‌های راهبردی دستگاه قضا، کاهش استفاده از مجازات حبس در جرایمی است که مرتکبین آن شاکی خصوصی نداشته و بیرون بودن آن‌ها برای جامعه خطری ندارد.

وی گفت: مجازات‌های جایگزین حبس طبق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی شامل دوره مراقبت خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی روزانه، محرومیت از حقوق اجتماعی و... است و به منظور جلوگیری از ارتکاب جرم، اجرایی می‌شوند. 

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: ماموریت نخست سند تحول و تعالی قضایی، پیگیری و استخراج ظرفیت‌های نهاد‌های پذیرنده جهت همکاری با مراجع قضایی در راستای صدور آرای متناسب با خدمات عمومی رایگان است که در سال ۱۴۰۲ خدمات عمومی رایگان رشد ۷۲ درصدی و استفاده از پابند الکترونیکی بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

باوی تصریح کرد: اعمال این مجازات‌ها به‌ویژه مجازات خدمات عمومی رایگان، ضمن زمینه اصلاح مجرم، می‌تواند آثار مفیدی نیز برای جامعه داشته باشد و به همین منظور باید متناسب با فرد و محل اجرای حکم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *