رئیس کل دادگستری فارس: در جهت اجرای اهداف سند تحول قضایی الگوسازی جدیدی از همکاری متقابل مسئولان قضایی و اجرایی ایجاد کنیم

19:27 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری فارس: در جهت اجرای اهداف سند تحول قضایی الگوسازی جدیدی از همکاری متقابل مسئولان قضایی و اجرایی ایجاد کنیم
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه مقام قضایی در اتخاذ تصمیمات قضایی خود مستقل است گفت:باید تلاش کنیم در جهت اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی الگو سازی جدیدی از همکاری متقابل را تعریف و اجرا کنیم.

خبرگزاری میزان-با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس آیین تکریم و معارفه رئیس و دادستان حوزه قضایی شهرستان سپیدان در شورای اداری این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس از تلاش‌های ۷ ساله قاضی سید عبدی محمودی اطهر تقدیر کرد و با ابلاغ حکم ریاست قوه قضاییه، قاضی امین احمدی را به عنوان رئیس دادگستری این شهرستان و قاضی سید علی محمودیان را به عنوان دادستان عمومی و انقلاب سپیدان معرفی کرد.

وی در جمع مسئولان و اعضای شورای اداری سپیدان با اشاره به اینکه دوران خدمت در هر جایگاه و مسندی بسیار گذرا و کوتاه است گفت: آنچه از دوران مسئولیت باقی می‌ماند آثار و برکات خدمت به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در توصیه به رئیس و دادستان این حوزه قضایی گفت: یاد خدا و تقویت ایمان و اعتقاد باید سرلوحه همه مسئولین باشد و این امر برای قضات که در جایگاه حساس اجرای عدالت و احقاق حق قرار دارند امری ضروری‌تر و حیاتی است.

وی با اینکه حفظ کرامت ارباب رجوع از جمله مهمترین اولویت‌های تعیین شده در برنامه‌های سند تحول قوه قضاییه است تأکید کرد: برخورد کریمانه با مردم در همه ابعاد از جمله تکالیف قضات و کارکنان در مجموعه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه تکریم مردم و رواج عدل و انصاف پایه گذاری شده است تصریح کرد: اجرای عدالت زمانی جذاب‌تر و شیرین‌تر خواهد بود که با احسان و نیکویی همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولین شهرستان سپیدان بر تعامل دوسویه مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان تأکید کرد و افزود: مقام قضایی در اتخاذ تصمیمات قضایی خود مستقل است، اما نباید تعامل و همکاری با سایر مجموعه‌ها در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم را به بهانه استقلال قضایی متوقف کند.

وی گفت: در این راستا باید تلاش کنیم در جهت اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی الگو سازی جدیدی از همکاری متقابل را تعریف و اجرا کنیم.

توجه به تحقق شعار سال را از جمله توصیه‌های دیگر رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم معارفه مسئولین قضایی سپیدان بود که ضمن تأکید بر اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق شعار سال خواستار استفاده از ظرفیت‌های مبتکرانه مردم و مسئولین و حمایت‌های حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی شد.

وی افزود: مشارکت و همراهی مردمی در هر حوزه‌ای زمینه ساز توفیق است و مردم ما در طول ۴۵ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون ثابت کردند همراه و همگام با این نظام در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف حضور میدانی و فعال دارند و امروز این وظیفه مسئولان است که ضمن همراهی با مردم تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی مضاعف کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس به ظرفیت‌های موجود در شهرستان سپیدان در راستای توسعه حل اختلاف و داوری اشاره کرد و افزود: یکی از خصوصیات فرهنگی مردم این منطقه حل اختلافات در قالب‌های سنتی و بومی است که همین امر می‌تواند دادگستری استان را در توسعه حل اختلاف، داوری و میانجیگری یاری دهد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ظرفیت گردشگری شهرستان سپیدان را محور ادامه سخنان خود در جمع مسئولین قرار داد و با تأکید بر اینکه باید نگاه به این ظرفیت استانی و ملی باشد گفت: امروز صنعت گردشگری می‌تواند رونق دهنده سایر بخش‌های خدماتی باشد و همین امر زمینه توسعه امکانات و زیر ساخت‌های استان و شهرستان سپیدان را بیش از پیش فراهم کند.

پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان فارس در شورای اداری شهرستان سپیدان فرماندار و امام جمعه این شهرستان به طرح موضوعات مختلف در جهت رشد شهرستان در ابعاد مختلف و همکاری دستگاه قضایی در راستای کمک به این امر پرداختند.

در پایان نیز پس از انجام مراسم تودیع و معارفه، رئیس و دادستان شهرستان سپیدان طی سخنانی به تشریح برنامه‌های آتی خود در حوزه قضایی سپیدان همگام و همسو با سیاست‌های کلان قوه قضاییه خود پرداختند و بر اجرای برنامه‌های ابلاغی و تحقق اهداف تعریف شده در سند تحول قوه قضاییه تاکید کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *