با اعزام کاروان خدمت ثبت به استان بوشهر انجام گرفت

رفع مشکل ۲۰ ساله مالکیتی اراضی و املاک مردم جزیره «شیف»

8:53 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۷۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رفع مشکل ۲۰ ساله مالکیتی اراضی و املاک مردم جزیره «شیف»
مشکل ۲۰ ساله اسناد مالکیتی اراضی و املاک مردم جزیره «شیف» استان بوشهر با اعزام کاروان خدمت ثبت به این جزیره رفع و ۱۷۰ سند حدنگاری صادر شد.

خبرگزاری میزان- با حضور کاروان خدمت متشکل از مدیران و کارشناسان ثبت استان و شهرستان بوشهر، عملیات نقشه‌برداری و تبدیل ۱۷۰ سند دفترچه‌ای به حدنگاری با رفع تعارضات، جانمایی و مشخص کردن دقیق موقعیت آن‌ها و رفع تداخلات صادر شد.

در این اقدام جهادی که ظرف یک روز کاری و در راستای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه و تأکیدات وی با حضور مدیرکل و معاونین ثبت استان، رئیس ثبت شهرستان بوشهر، ۱۵ نماینده و نقشه‌بردار و همراهی شورای اسلامی و دهیاری «شیف» انجام شد، تعداد ۱۷۰ سند مالکیت حدنگاری طی عملیات نقشه‌برداری و فرآیند‌های ثبتی به صورت رایگان برای اراضی و املاک مردم صادر شد.

بزرگمهر، مدیرکل ثبت استان بوشهر با اشاره به تأکیدات رئیس دستگاه قضا و حمایت‌های رئیس سازمان ثبت در ارائه خدمات محترمانه به مردم و رفع مشکلات قدیمی مالکیتی گفت: تقاضای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت سند در بافت مسکونی این جزیره، برخی درگیری‌ها و تعارضات مالکیتی اهالی با یکدیگر و تداخل اراضی و املاک مردم با اراضی ملی این منطقه موجب شده بود مردم به مدت ۲۰ سال از دریافت اسناد خود محروم شوند که نهایتا با بازخوانی پرونده‌های ثبتی قدیمی و مشخص کردن حدود اراضی ملی و بنیاد مسکن و جانمایی صحیح، در مرحله اول نسبت به تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد حدنگاری اقدام و سپس از اشخاص فاقد سند رسمی پذیرش ثبت به عمل می‌آید.

عیسی بن هلال، رئیس شورای اسلامی جزیره شیف نیز با تقدیر از رئیس قوه قضاییه، دستگاه قضایی استان و اقدام عملیاتی و جهادی سازمان ثبت در رفع تعارضات مالکیتی مردم به‌ویژه با دستگاه‌ها بعد از سال‌ها بلاتکلیفی، این اقدام را از برکات سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به این استان در بهمن ماه سال گذشته و موجب خوشحالی مردم این جزیره و بهره‌مندی آنان از مزایای سند رسمی عنوان کرد.

گفتنی است جزیره شیف از سال ۱۳۸۸ با احداث جاده از جزیره صدرا به خشکی راه دارد و مردم این جزیره غالباً عرب زبان و اهل سنت هستند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *